Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettoljemåleri
Läst 2258 ggr
*HP*
0

Kritik?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er alla!

Blev så glad när jag hittade hit Skrattande Nu till ämnet, på en gång…

Jag är helt nybörjare på det här med att måla. Jag har tecknat i hela mitt liv men med en pensel i hand känner jag mig väldigt osäker. Tänkte nu posta en bild här och förhppningsvis få konstruktiv kritik, både ris och ros så att säga.

Det här är andra tavlan som jag fått färdig så var inte allt för hårda mot mig Flört

Tacksam på förhand

*HP*
0

Såklart ska det stå att jag känner mig  Osäker med en pensel i handen. Tangentbordet strular..

[luneri]
0

Välkommen och vad roligt att du hittat hit!Glad

Sådär, jag ändrade stavfelet i ditt inlägg. Nu ska det se korrekt ut.

Jag tycker det ser väldigt bra ut, och det syns inte att du är nybörjare. Jag har bara positivt att geGlad Bakgrunden gör sig bra i motivet och även att du lagt i lite röd färg höjer upp den.

Vad är det för färg du använt dig av?

*HP*
0

Men oj, så positiv feedback var jag inte beredd på Skäms

Jag har använt oljefärger som jag sedan tunnat ut.

Känns bara att jag inte får igång fantasin. Jag har så mycket ideer men när jag väl ska måla så står det still..

Skulle vara kul att veta vad man skulle kunnat göra bättre? Det är så himla svårt att få det snyggt, speciellt om man jämför med teckning vilket jag tycker är betydligt mycket enklare Glad

Tack för rättningen av stavfelet!

MLL
0

Undrar också vilken färg du använt?

Bra att du använt kontrastfärger ( röda) gör bilden mer spännande. Grenverkets skuggningar jättebra.

Det som du gjort med skuggningar på grenar skulle du också gjort på stammen alltså mer skugga på höger sida ,mest längst ner och ljusa upp vänster sida, för mer tyngd i stammen.

Jättebra bakgrund

MLL

*HP*
0

Tack MLL Glad

Färgerna heter Lefranc & Bourgerois: Titanium zinc white, Ivory black samt Sang: 403 purple red

Lorita
0

Jag gillar bilden, det som skulle kunna förbätra den är just att göra skugorna mer intensiva så att det blir mer kontrast, mörkt/ljust.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

petrizza
0

Du har verkligen talang! Snacka om att få till skuggan över växten!Glad

Min konst- blogg: http://petrahyberg.wordpress.com/

*HP*
0

Men ojSkäms Tack snälla petrizza Glad

*HP*
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åter en bild jag vill ha kritik på. Vad ska man förbättra?? Vill så gärna kunna det här men det är såå svårt :)

Tips? Kritik?

Bildkvaliten är tyvärr inte den bästa :(