Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettakrylmåleri
Läst 21263 ggr
sessi86
10

Nykomling!

Hejsan

Jag har lite frågor här om någon har lust att svara på dom, jag är en amatör när det gäller akryl.

Jag har köpt en färdigtavla med duk på, och har målat akryl, men det blir inte alls bra för mej, ser ut som en 3 åring har målat :) skulle vilja kunna måla så det ser verkligt ut, ex, människor, från sagor och mytologier men det ser inte bra ut. håller på att träna mycket på det men… ska jag köpa nån annan slags duk, ser mest ut som jag har målat med vanlig vattenfärg. Funderat på att gå kurser men de finn det nog dåligt med runt omkring är där ja bor Glad

Kul om någon kunde komma med lite tips och förslag !

SaraDoos
0

Hm, jag målar också med akryl, och tycker det är toppen!

När du säger att det ser ut som vattenfärger - har du blandat ut med vatten? Det kan man ju göra för att få ljusa färger, men jag blandar hellre med vitt så färgen blir tjock och får lite olika nyanser.

Kan du inte visa vad du målat?

Skillnaden mellan akryl och olja (tycker jag) är ju att man får vara snabb med akrylen, den torkar så fort.

SannaHolmgren
0

Jag upptäckte i går i en avglömd del av pysselskåpet att jag har akrylfärger hemma! Wow. Det betyder antagligen att jag nog måste prova. Så ni som har tips skriv gärna, så är vi flera som följer det med intresse.

Måste man ha en "duk uppspänd på ram" eller räcker det med teckningspapper?

Belgarion69
3

Det enda jag kan säga angående akryl på duk är att det är viktigt att grunda duken först. Själv använder jag vanlig vit färg som täcker hela duken.

Om du "bara" ska öva för att hitta rätt nyanser och hur "tjock" färg du ska/vill använda så kanske det är bättre att göra detta på pannåer, vilket är mycket billigare än dukar.

Som sagt, kanske några tips. Keep up the work…Glad

Belgarion - amatör på tillväxt

Tzatze
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Låna böcker om akrylmålning på biblioteket.