Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettoljemåleri
Läst 4202 ggr
[becczi]
0

Akryl + smörpapper?

Nå, fungerar denna kombo? :P

Det finns en del av mig som skriker efter att få uttrycka sig och jag misstänker att detta kommer att resultera i en del skräp-bilder.. smörpapper är ju billigt så, tja ^_^

[GunillaR]
0

Du menar att du ska måla på smörpapper?

Svar, jag vet inte eftersom jag inte målar med akryl. Men smörpapper är ju ganska "skört" och släpper lätt genom fukten från färgen. Dessutom så är det löst och sladdrigt och inte alls stabilt att måla på.

Kan du inte hellre satsa på pannå?

[Malinkonst]
0

Tja skule själv inte måla så. Det funkar men blir inte så bra. Men köp Patserllkritor det funkar utmärkt på Smörgås papper och blir desutom billigare än akryll färg.

Om du nu bara vill testa lite! Akryll kan du måla på  trä så ha du små bittar liggande kan du testa på det.

varför inte köpa biliga dukar, finns billiga på rusta , även panåer , av något kinesiskt märke. men det spelar väl ingen roll eftersom du vill testa lite

Lycka till

Malin

[becczi]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Okej :) tack så mycket! ^_^
Pastellkritor har jag liggandes hemma (: men jag tycker att det är så ruggigt svårt att få det som man vill. Även om det ska vara lite mer "spontant" så går det inte att måla över på samma sätt som med akryl (och jag gillar att måla över! :P).

[Malinkonst]
0

ja gå då till rusta om det finns i stan. Där kan du finna billiga dukar att måla på både bommulls och panåer, dessa är okej och funkar utmärkt att måla på *ler*  gjorde det sjävl för 6- 7 årsen, men kom fram till att jag oftast får en tavla att bli bra så jag ,ville måla på finnare dukar så att det håller längre. nu när jag ställer ut så krävs det finnare dukar men för den som ska testa är rust ett bra alternativ om man inte säljer eller ger bort.

Lycka till !

Malin

Gur4m1
0

Sett gamla målningar (från 40-50-talet) som är akryl på smörpapper och de ser risiga ut idag ;) så det är inget för skapelserna du vill ska finnas kvar för de efterlevande eller på äldre dar. I regel så säger man väl- olja på olja, olja på akryl, men inte akryl på lja- att det har svårt för att fästa bra i längden. Smörpapper är ju en aning "fettig". Men går går det ju! ^_^ Kan säkerligen bli spännande.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com