Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettoljemåleri
Läst 4951 ggr
[GunillaR]
0

Vallmo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är en målning som jag håller på med nu. Den är inte färdig. Hade tänkt lägga på guld i den övre stjälken och eventuella i något av kronbladen.

Först gjorde jag en mörkbrun bakgrund men tyckte det var alldeles för livlöst. Då lade jag på en massa ljusa färger så att det till sist blev en slags blandning av ljusgrönt, ljusgult, beige och ljusblått. Snyggt, kan man tycka men jag var långt ifrån nöjd. Det fanns inget "stuns" i bilden.

Och då började jag lägga på mörkbrunt - igen! Men detta var en annan färg och dessutom så fanns det ljusa färger undertill. Så nu blev det faktiskt inte så dumt. Det enda jag ska göra är att lägga någon slags skugga under blommorna på höger sida, och naturligtvis ett försök till guldet.

Tänk, ibland ska man gå en stor omväg för att få till det rätta - Tungan ute

Så här ser den ut nu i väntan på guldet och skuggan.

[Malinkonst]
0

Vilken fin valmo *ler*

självklart skulle du kunna ha lite guld i den tavlan också CoolSkrattande

du är produktiv gilla , snart har du väl till din utställning ?

Malin

[GunillaR]
0

Nej inte än. Trots all produktivitet så har jag inte nått alla mina mål och gjort allt som jag vill göra. Det finns några målningar till på min önskelista. Dukar finns, färger finns - det är bara tid som ska till.

Håller på med en annan också som snart börjar bli klar.

[Malinkonst]
0

Det låter underbart CoolSkrattande

du ska se att du kommer igång och får tid. Jag är inne i en stor skapnade period. *ler*Då tar jag mig tid . Nu ska jag fixa färdigt en del tavlor till min uställning. Ska ha vernissage för mina närmaste vänner. Hoppas att jag får sälja men det tror jag *ler* Jag har två utställingar på gång *ler*

Hur går det med dina utställningar du funderade på ? Blir det något av med din utställningar ?

Malin

[GunillaR]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag hade ju två gallerister som var intresserade. Men den ena visste inte om de skulle ha någon julutställning eller om de skulle ha några utställningar överhuvudtaget. Detta är en floristskola som ligger strax utanför Malmö. Men jag skulle höra av mig i oktober månad, sa han…….

Sen var det nummer två som ville boka mig någon gång under 2013. Jag var nere på detta galleri i början på månaden, men tyckte inte om lokalen alls. För det första så var det alldeles för trångt så att man inte fick någon möjlighet att se verken ordentligt och för det andra så var det en grov gul tegelvägg som "slukade" motiven. Jag är alltså inte helt övertygad………….

Men jag tror att när jag har målat ihop vad jag tycker att jag vill ha, så kommer där säkert något till mig. När jag skickar ut signalerna till Universum, de brukar ju svara väldigt snabbt och då vill jag vara beredd.

[Malinkonst]
0

Gilla det låter väldigt kolt det du skrivre jag tror precis som du men du får inte vara för kritisk . för det kanske är precis där med tegelstenarna som man får sälja ibland kan det också vara så lustigt. Du ska se att det kommer något till dig om du inte bodde så långt bort skulle du få komma coh ställa ut med mig. Men vem vet  i framtiden kanske det sker någonstan *ler*

ja måla lite fler tavlor och ta det lite lugnt, så blir det bättre också. Det är när man är riktigt beredd som det kommer. Då ska du se att någon hittar dig och det kommer av sig själv.

Malin

[GunillaR]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här blev den med guld i Glad

Inte för pråligt va?

[Malinkonst]
0

den är underbar  !!!! Tungan uteSkrattandeSkrattande

Den är väldigt bra och ser färdig ut.

men om du känner för något så ett enklet blad

skulle kunna sticka upp och göra sig bra

[GunillaR]
0

# 7 - Jag funderade på detta innan jag satte igång, men sedan tänkte jag att det kanske blir mera stilrent utan blad. Men nu har du satt igång lite tankar, Jag sover på saken :-)

[GunillaR]
0

Fast jag hade tänkt ge mig på en bukett solrosor i allra bästa Van Gogh stil - kanske inte riktigt, he he.

[GunillaR]
0

Plus att jag ska göra färdig Totem och sedan göra

Queen of Cups

och Moon Godess

Man får inte en blund i ögonen Flört

[Malinkonst]
0

HE.HE, '*S* Van gogh var ju häftig men då krävs det massor av färg. Det är ju också ett helt annat sätt att måla på *ler* Otroligt charmigt men också lång tid att jobba med verket . Jag tycker det är roligt att testa andra tekniker iblan.

men nu var det ju inte det du ville upp nå med tavlan eller hur Tungan uteSkrattande

Vi skapar ju oftast med vår konstnärligta frihet eller hur

då kan det bli hur som helst men ändå vara konst *ler*

Malin

[GunillaR]
0

Jo Van Gogh målningar är häftiga, men så där skulle jag nog inte kunna måla, men solrosor är vackra så varför inte göra ett försök till mina egna ;-)

[Malinkonst]
0

Ja absolut det tycker jag att du ska göra *ler*

Tror att du skulle få  det att bli mycket bra *ler*

Nu ska jag visa saker som kommer på min utställning i en tråd  *ler*

kram

Malin