Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettoljemåleri
Läst 3723 ggr
[GunillaR]
0

Ny målning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag blev jag färdig med min målning av en man. Han finns inte i verkligheten som person, men han finns ändå på väldigt många ställen. Jag vet inte vem han är, men jag är övertygad om att jag träffat honom många gånger och att jag känner honom.

Teo

DesK
0

Åååå så fin målning! Ja visst finns han, men jag har bara sett honom utan hatt Skrattande

/Désirée

[GunillaR]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

# 1 - Vaaaa??? Vem är han?

pepsan
0

Jättefin och vilka ögon, så fin och tilltalande!! Glad

Shawy
0

Woaww säger jag bara! Den här gillade jag stenhårt. Riktigt bra gjort! Jag har ju alltid älskat porträtt och försöker ju själv ge mig på det och här satt du en tiopoängare rakt av..

Att måla porträtt är något jag också skulle vilja lära mig, att just få till bra färger i huden osv. Har heller aldrig ens försökt måla porträtt.

Vill se fler porträtt framöver Flört

[GunillaR]
0

#3 och 4 - Tackar så mycket Glad

Shawy
0

Jag kan se ett ansikte i bakgrunden också Förvånad

Mellan hatten och axeln på vänster sida så ser jag ett ansikte. Jag ser två ögon och näsa i lite profil s.a.s, munnen täcks av kanske "mustasch eller skägg". Jag livfull fantasi och ser alltid sånt överallt alltid vare sig det är en matta eller i ett träd m.m. Skrattande

[GunillaR]
0

# 6 - Detta blir konstigare och konstigare. Jag ser flera ansikten!!! Har inte sett dem förut.

Shawy
0

Kanske är några som vill visa sig genom din målning. Personer från tidigare liv kanske? Just att du valde att måla en person du inte känner också.

Faschinerande, spännande och lite läskigt samtidigt.

[GunillaR]
0

Jo detta är faktiskt lite konstigt.

Det har faktiskt hänt några gånger när jag suttit och skissat, att ansiktet tecknat sig själv. En gång när jag skulle göra en skiss på en kvinna från Jesu tid så ritade jag min barndomsväninna, precis som hon såg ut då när hon var ung. Det var en mycket snabb skiss med kol.

[Malinkonst]
0

otrolig taval du har gjort

den var mycket bra *ler*

jo ibland kan man skissa och saker kommer upp i huvudet och det bara kommer ut i pennan visst kan det bli komiskt men lite medialt kanske eller ?

hälsning

Malin

[GunillaR]
0

Nu måste jag berätta! Detta blir märkligare och märkligare!

Jag tänkte först döpa honom till "Steffe" men så tyckte jag att jag ville döpa honom till Teo när han var färdig.

Jag har en tråd inne på Tarot om denna målning och har där fått reda på att porträttet liknar en man som bor i Malmö och som heter Stefan. Snacka om att jag sitter här som en fågelholk!!! Förvånad

Shawy
0

Det är ett "mästerverk" du gjort! Var rädd om den här tavlan.

[GunillaR]
0

# 12 - Absolut ska jag vara rädd om denna.

babbis1
0

Mycket härlig tavla, jag blir alldeles mysig i hjärtat när jag ser bilden, han ser så sympatisk och mjuk ut, vackra färger.

[GunillaR]
0

Tack så mycket babbis Glad

Jag känner mig faktiskt väldigt trygg med honom här på väggen Flört

SannaHolmgren
0

Du har verkligen lyckats med att måla allt det vackra en människa rymmer inom sig. Sådant som ibland dyker upp när man arbetar och skapar ur sitt inre.

Jag hade gärna haft denna på min vägg.

[GunillaR]
0

Tack Sanna Glad

Ibland är det magiskt och oförklarligt. Men han hänger såååå bra på min vägg Flört, så han får hänga här.

Ska bara försöka få tag på en ram.

Erika-A
0

Hej Gilla,

Först vill jag berömma dig för detta otroligt vackra alster du gjort! Jag bläddrade lite bland inläggen här innan jag hittade denna tråden. Måste säga att han är otroligt lik min pappas frus far som är över på andra sidan. Att du famlade på ett "Steffe" namn förstår jag för han heter Sture i så fall. Dom bor ute i skogen varav den vackra gröna färgen i bakgrunden. Han älskade naturen och var lite "månskensbonde". Glad Vet inte om jag har ett foto någonstans på honom. Får kolla detta.

Kram Erika

[GunillaR]
0

Tack så mycket Erika Glad

Men då är det kanske han som ville meddela sig genom mig. Han ser ju ut som en månskensbonde……..faktiskt! Flört

Kram! Kyss