Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettoljemåleri
Läst 4312 ggr
Rwawr
0

Födelsedagspresent

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte vart jag skulle sätta detta inlägg men får testa här.

Jag har gjort en tavla till min pojkvän som födelsedagspresent.
Dock har jag gjort vissa detaljer med blyerts. Då undrar jag vad man kan göra för att de inte ska bli förstört typ.
Vill inte måla där för jag är inte bra på effekter liksom… Så den skulle antagligen bli förstörd.

Dock är läpparna, rosetter och en ros röd.

Sen en sista fråga: Skulle ni bli glada om ni fick denna tavla ?
Jag tycker den är fin men skulle han tycka det? :o

[Malinkonst]
0

hej

svårt att svara på om han skulle bli nöjd , det kan du bara själv svara på tror jag egentligen.

Jag tycker att tavlan är fin bra gjord. Gillar han konst ?

De jag känner som får tavlor blir väldigt glada men då är det för att de vet att jag till viss del är konstnär. De känner att de känner mig och då blir de glada .Eftersom de känner konstnären.

Hållbarheten är svårt att säga men om du ramar den i en bra ram . Har  du målat på syrafritt papper eller fint teckningspapper, så kommer den att hålla bra. Inte hundra år men iaf kanske 20 år.

Hälsning Malin

Rwawr
0

#1: Jag vet inte riktigt om han gillar konst men han gillar själv att rita graffiti och göra tavlor med spray eller hur man ska säga.
Vet faktiskt inte om han skulle gilla den, haha.
Den är målad/ritad på en tavla.. asså inte papper. :)

[GunillaR]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det du kan göra för att binda blyertsen är att spraya på med antingen hårspray eller fixativ som du kan köpa hos konstnärsmaterial-butiken.

[Malinkonst]
0

ja gör som gilla säger spray lite fixativ på tavlan så håller det länge.

ja men då kommer han nog säkert tycka om den för att den är målad av just dig

hälsning

malin

[GunillaR]
0

Jag tror också att han kommer tycka om den. Det är ju en fin kärleksgåva! Glad

Rwawr
0

#3: Lär inte hinna köpa någon spray innan hans födelsedag! Men får testa med lite hårspray och försöker just nu hitta någon enkel glasram, men verkar inte vara många som säljer sådan utan ram. Asså bara glas eller hur man ska förklara. Sedan har jag bästa ekonomin för tillfället.

Choklad
0

det finns ju billiga glasramar utan ram, bara glas och man knipsar på glaset en platta..jag kan inte komma vad de kallas nu bara för det..typiskt hjärnsläpp här

men jag tror du vet vad jag menar?

Jag tycker din tavla är bra gjord och klart han blir glad för den…

U R us

Rwawr
0

#7: Ja exakt! :o Måste hitta en sådan, relativt billigt och snabbt! Typ imorgon…….. Usch känns inte ljust haha!
Jo men tror nog han kommer gilla den, eller det hoppas jag iaf :)

Choklad
0

om du vill ha tavlan med lite mer inramning så kan du sätta ett papper som bakgrund, med t.ex svart färg..

så om du köper en för stor "clipsram" (kommer fortfarande inte ihåg vad det heter) så och sätter det pappret som är svart och lika stort som hela "clipsramen" och sedan sätter din bild framför, så lämnas det en bit synlig av det svarta pappret,eftersom din bild är mindre.

Annars kan du ge honom din bild som den är, och säga att det är bättre om han själv får bestämma vilken ram han vill ha, som passar hans inredningsfärger.Flört

U R us

Rwawr
0

#9 : Jo jag tänkte oxå en lite större och någon bakgrund.
Skulle bli snyggt tror jag. Måste bara veta vart jag kan hitta sånna. Har varken Ikea eller Citygross i närheten där jag hört att det kan finnas.
Kollade på Gallerix hemsida men hittade inga sådanna.. Eller kanske coop forum har??

dragonstar
0

Min första gåva till min sambo var en tavla med bilderpå oss som jag  ramade in med svart bakrund en linte text och en rosbild.

han älskade den, eftersom att jag gjorde den och la ner tid på den.
Som han själv sa det går åt mycket eftertanke tid och kännslor för att ge något ma nsakpat specifikt för en person.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Rwawr
0

#11: Nice idé! :D Tyvärr har jag inte så många bilder på oss, och vår skrivare vill inte funka.

Men tror han uppskattade presenten ändå :)