Ny akvarell
Härliga blommor och en vacker blå färg! 
/Désirée
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack Desk 
Jag börjar få lite kläm på detta nu. Funderar på att försöka mig på ännu en. Det är himla roligt 
Vad kul att du hoppat på något nytt!! Det är ju precis så jag ska göra ju 
Jag tycker också om den blåa färgen. Jag har ju förstått att det är svårt med akvarell. Skillnaderna på olja och akvarell är nog milslång. Men kan tänka mej att man kan få effekter som kan överraska en med akvarell då vad jag förstått att färgen har sitt eget liv.
# 3 - Egentligen så tänkte jag bara försöka göra tre stycken motiv att hänga upp i mina tre ramar i köket, och så blev det så här. Nu har jag de tre upphängda i ramarna, men nu vill jag fortsätta och "labba".
Den blå färgen är en blandning av olika blå färger plus grått och lite lila.
Jag använder mig av akvarellpennor och inte av traditionella färgkakor. Man ritar först sitt motiv med pennorna och sedan lägger man på vatten, och då vill jag lova att det händer saker som man inte förväntar sig. Detta är jätteroligt, jag lovar!
Så egentligen så kan jag inte måla med traditionell teknik 
Gilla nu kapar jag kanske tråden lite! Men yngsta dottern fick ju akvarellpennor av mig /oss för en tid sen och varken hon eller jag blev kloka på hur dessa funkar. Så du menar att först ritar man upp sitt verk och därefter blötlägger man verket ifråga? Eller är jag helt ute å cyklar?
/Désirée
Du får gärna fråga Desk! Jo så är det. Först ritar du och sedan lägger du på vattnet. Man kan ju lägga på vatten med pensel, med svamp, spraya på och torka. Börja med att testa med ett litet motiv, t ex ett löv.
Efter att det torkat kan man lägga på fler lager.
Tack Gilla då får detta bli sommarens "regniga dagar"-projekt! 
/Désirée
åå underbara blommor gilla!!!
du har din egen stil det kommer du mycket långt med,
Det kommer galleristeran tycka om!
Malin
Tack så mycket Malin 
Jag har inte tänkt att ställa ut någon akvarell, åtminstone inte ännu. Just nu har jag bara så himla roligt när jag jobbar med detta. Men om sanningen ska fram så är jag sååååå sugen på att börja på en ny.