Vårtecken - samlingstråd
Då får jag ta fram fantsin då, för här finns ännu inga vårtecken utom fåglarna som kom…
U R us
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åhh vilka vackra blommor! Vad är detta för sort?
Vi har väldigt mycket med krokus som blommar häromkring. Jag har en liten idé om ett foto, ska bara komma ihåg också innan de är överblommade. Men det är ingen fara för de har inte öppnat sig riktigt än. Får väl klistra en lapp på min näsa ;-)
Bra ide` jag ska sätta lappar på hela mig tror jag, men jag glömmer väl dem också..
jag tror de blommorna heter Scilla. De kan bilda stora vackra mattor i gräsmattan, vi hade det då vi bodde i huset. Så vackra ..
U R us
Scilla är det och ja de växer som ogräs här, så ni kan nog få se fler när snön är helt borta. Ni måste ju inte ut med kameran för att visa vårtecken, ni kan ju använda pennor och penslar md mera 
/Désirée
Ja så heter de ju :-) För det mesta brukar det vara stora mattor av dessa. Det ver därför jag inte kände igen närbilden ;-)
Så här ser våren ut hos oss, bara en bit från hyreshusen ligger det bondelandskap och stora ängar och åkrar. Jag tänkte visa himlen och den solen som ibland kom fram, och just då..var sonen snabb och av någon anledning var han tvungen att hålla upp sin hand…
Man skulle nog kunna döpa denna bilden till "varde ljus" 
Det blåste och var allmänt trist, men skönt och härligt att vandra därute och med kall näsa och frusna händer (utan vantar) gå där och njuta av lärkornas drillande . Vi höll på att bli påflugna av två grönfinkar(?) också, de var så upptagna av varandra att de inte såg oss…
U R us
# 6 - Det där var en väldigt dramatisk och vacker bild med glipan i molnet. Det finns en spännande röd nyans under denna glipa.