Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettpågående-arbeten
Läst 6927 ggr
Freja15
0

Ikoner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill gärna visa min ikonmålning som håller på att växa fram. Det är så speciellt, i alla fall för mig, att måla en ikon. Jag försvinner helt in i den och måste ta pauser i målandet. Närvaron är så stark och intensiv då jag målar, helt underbart…Oskyldig

[GunillaR]
0

Jag har sett den på fb, men där var den i större format. Tror du att du kan fixa till en större bild här också. Vi älskar att se på bilder av varandras konstverk.

Hon är väl inte helt färdig, eller?

Det är väl fantastiskt när man känner en sådan kraft ifrån det man målar. Det var likadant när jag målade Madonnan, dock inte som ikon utan mer som ett 1500 tals måleri. Det är var likadant då. Nästa projekt jag ska göra är Maria Magdalena och det lär väl också vara styrka där kan jag tänka.

Glad

Freja15
0

Jag ska se vad jag kan göra Gilla med storleken på bilden. Det blev ju inte helt ätt sedan de gjorde om på FB att kopiera bilder.

Nej tavlan är långt ifrån färdig och det är sannerligen spännande att måla den.

[GunillaR]
0

Ska se om det inte gick att kopiera därifrån

Freja15
0

Åh tack fina du!

Choklad
0

Jag håller med om att det är en viss kraft i ikonbilder. Denna är väldigt fin och stämningsfull.

U R us

DesK
0

Så vacker! Glad Jag hoppas att du visar oss fler bilder på den efter hand. Att måla ikoner är mycket svårt - de ska ju vara ett fönster mot evigheten.

/Désirée

Choklad
0

Det visste jag  inte.."ett fönster mot evigheten", det låter så vackert  Glad

U R us

Freja15
1

Nu ser hon ut så här.

Och jag kan omöjligt göra bilden större…Facebook är inte alltid så värst tillfredsställande…suck…

(jag kidnappade bilden från fb/Gilla)

[GunillaR]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hon är mycket vacker Eva! Det finns så mycket känsla i bilden. Antar att du haft en och annan andlig upplevelse under själva måleriet Flört

Freja15
0

Gilla, tack för att du hjälper mig med bilden.Kyss

Ja jag kanaliserar under målandet och stundom blir jag så yr att jag måste ta en paus. Det är starka krafter i omlopp, men det är underbart helt enkelt.

[GunillaR]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja detta är ju helt fantastiskt, att det kan bli så.

Jag ska ge mig på Maria Magdalena så fort jag inhandlat ny duk och kilramar. Och jag är faktiskt lite spänd på vad detta kan ge, om hon ska ändra sig under tiden jag målar, för så är det ju ibland. Att man inte har något själv att säga till om ;-)