Vattnets Moder
Underbar tavla!!! Den var mycket fin *ler*
Mycket vacker med en helt fantastisk blå färg! 
/Désirée
Tack så mycket 
Effekterna med "bubblorna" har jag fått genom att använda krossade äggskal som jag målade in. De ger en spännande relief-effekt.
Den blå färgen är lite mörklare i verkligheten. Jag har något knas med min kamera som alltid förstärker de blå färgerna av någon anledning.
Den är fin , jag tycker också om det blåa och hennes ögon. Hon liknar dig lite Gilla..
U R us
Njaeee, jag är ju gammal tant, Juuue! Men det är ju klart, jag har ju varit ung en gång för länge sedan 
Har väl inte med åldern att göra ju…det är insidan som räknas 
U R us
Otroligt vacker tavla!
Det är så roligt att få se när du gör människor där man ser ansiktet "hyn"…du får ju den så fin jämt. Riktig persikohy. Jag har alltid varit faschinerad av ansikten i hela mitt liv. När andra tittade i halens katalogen på kläder så synade jag deras ansikten…
Sen har jag ju alltid älskat att sminka folk också.
Den här tavlan ska du vara stolt över tycker jag och vad häftigt att du la i äggskal. Gillar vattenkänslan i den.
# 7 - Tack 
Ja tänk om man hade sådan hy!
Jag jobbar i olika lager med transparens. På så sätt bygger jag upp ansiktet med mörkare och ljusare partier. Jag jobbar också ganska mycket med "gnugg-tekniken" för att få det jämna intrycket.
Ja detta med äggskalen ska jag ta med mig och se vad man kan göra mera. Måste ju experimentera 
Kan du beskriva "gnuggtekniken?
Jag kan vara lite tjatig ibland men det är så jag lär mig saker..hehe
Man lägger på ett lager färg, låter det torka. Man lägger på ytterligare ett lager på de ställen som t ex man ska lägga skugga. Sedan gnuggar man med en torr kraftig pensel fram det under lagret så att det blir en tunn övergång. Kallas också för "frottage".