Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettmateriel-material-teknik-tips-och-råd
Läst 2973 ggr
Choklad
0

Typiskt

Jag ska ju måla en tavla till min dotter..men plötsligt har jag ingen inspiration, eller fantasi …

jag har kollat igenom alla mina skissböcker men ..nej..

Någon som har något tips hur man sätter igång inspiratonen? Jag har ju en del bilder och annat som jag har tittat på, men min fantasi är helt blank…

U R us

Tride
0

Svårt när det är ebb i sinnet. Jag brukar bara vänta till det vänder av sig själv. Kanske en promenad i naturen eller liknande kan hjälpa lite?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Choklad
0

Ja..jag har inte så mycket natur här, tyvärr.

Jag får väl lugna mig lite antar jag. Glad

U R us

Shawy
0

Min inspiration blir glödhet när jag gör nya saker. Som nu har jag tecknat ett tag och nu känner jag mig tokinspirerad igen när jag gett mig på att måla. Att variera sig kanske kan göra att man håller motivationen uppe kanske…ett tag i alla fall Skrattande

Jag brukar goggla och titta runt på bilder och målningar. Finns många som bloggar om sin konst. Det tycker jag kan ge mig inspiration.

Vi fungerar väl som Baltazar (tecknade professorn)…vi går runt och runt och PANG så kommer vi på nåt Skrattande

[GunillaR]
0

För det mesta poppar idéerna upp av sig själv när jag håller på med en målning, att detta och detta måste jag prova. Så för att inte glömma så brukar jag skriva ner.

Men om det är stilltje så brukar jag kolla på bilder. Bara öppna en bildsida och börja kolla. Alltid är där någonting som plingar till. Om du vet ungefär inom vilket område så sök på google, till exempel om du ska måla fantasy, sök och se vad som kommer upp.

Att söka på sidor som säljer konst kan också vara inspirerande, alltså sådana som säljer posters och sådant via nätet.