Leopard
Jag kämpar på med min leopard jag. Jag skissar och tecknar av olika moment på leoparder, och det är inte alls så lätt som jag trodde.
Någon som har någit tips och lite knep för att det ska se bra ut? Särkilt nosen på den när den rynkar till den då den fräser och är arg är svårt, eftersom det är en svår vinkel.
Och från sidan är det också svårt att se proportionerna, det hjälper inte så mycket att jag håller bilden uppochner..
och så håller jag på med en annan bild..har bara gjort skissen ännu, ska leta upp något att måla den på..
U R us
Wow - vilket gap! 
Ja..kritisera gärna, för jag behöver lära mig se proportionerna. Jag tål kritik. Men den ska vara lärorik.
U R us
Har du haft någon bild som förlaga? Jag har nämligen aldrig studerat leoparderna så ingående som man måste när man tecknar dem. Har ju bara tecknat och målat "små" leoparder 
Ja jag har bilder i tidningar som jag tecknar av i studiesyfte..(det får man väl?) Och så kollar jag på internet också.) Jag gör det för jag vill lära mig om deras rörelsemönster och livmiljö, det är intresant men tar en väldig tid.
Så att jag sedan kan göra egna bilder av leoparder.
Jag har en teckningsbok också med katter i som en konstnär lär ut.
U R us
# 5 - Jättebra studieteknik!