Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettmedlemmar
Läst 5154 ggr
Shawy
0

Är ny här

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag hittade den här sidan nyligen och blev intresserad. Får man vara medlem här fast man inte är konstnär? Jag har ingen utbildning alls utan självlärd. Jag har alltid älskat att tecknat och det har kommit i perioder i mitt liv. Perioderna kan jag nog räkna på den ena handen, vilket jag tycker är synd. Vänner och familj tycker att jag har fått en gåva att teckan och tycker att jag är dum som inte tar vara på den. Jag skulle tro att jag kan ha ärvt talang från min morfar som var konstnär i så fall. Sista perioden jag hade med att teckna så lovade jag mig själv att jag skulle teckna någonting varje dag. Hade block o penna framför mig och försökte fånga rörelser t ex från katten som lekte eller från tv:n.

Men som vanligt så rinner det ur sanden och så blir det ingenting på flera år och så får jag börja om. Jag brukar tänka på hur man hade utvecklats om jag fortsatt varje dag?! Men nu har jag kommit i en sån period igen och det känns ovant och stelt och vill bara bli varm i kläderna igen. Så det är teckning som varit det jag hållt på med. Men sista perioden gav jag mig på målning också. Provade måla några tavlor med olja. Dem ligger i en säck på vinden hos mina föräldrar nu har jag för mig. Men det är svårare med att måla tycker jag än att teckna. Får se, kanske blir att jag provar igen sen.

Hoppas jag får vara kvar här för det här var ju riktigt kul att få hitta på iFokus. Kan ju behöva lite råd nu när jag hamnat i en teckningsperiod och jag hoppas nu att det varar ett tag.

Bifogar med en teckning som jag gjorde nu med mina ovana stela händer. Det är ett porträtt som ska föreställa min dotter i alla fall.

Shawy
0

Här är min hund :D

Blev inte nöjd med nosen, blev lite som en myrslok. Men jag ändrar inget då jag kände att jag var klar med den. Håller på med en teckning på min far nu istället.

Choklad
0

Välkommen Shawy!Glad

Jag känner igen mig i det du skriver, att man gör stora uppehåll med sitt tecknande..och sedan glömmer man av det man lärt sig.

Jag tror att du kommer att trivas härinne.

Jättebra gjort, porträttet av din dotter..Glad

U R us

Shawy
0

Lika bra att jag lägger ut teckningarna som jag gjort nu de senaste dagarna. Så här är min älskade sambo.

Shawy
0

Och så blev det ett lejon också :D

Shawy
0

Tack för välkomnadet! Jag är helt övertygad att jag kommer att trivas här. Glöden håller på att bli eld och det är ju så roligt! Förstår inte att jag kan sluta….hehe.

[GunillaR]
0

Varmt välkommen Shawy Glad

Hoppas att du ska trivas hos oss och bli riktigt inspirerad. Fina teckningar!

Målar du något också?

Choklad
0

jättebra gjorda bilder! Hur ska det bli när du har värmt upp pennan ännu mera tro? Förvånad

U R us

Shawy
0

Åhh tackar för det. Det är ju så otroligt roligt och faktiskt terapi att bara få sina tankar på det man gör och ingenting annat. Jag får hoppas nu att jag kan värma upp pennan ordentligt denna gång och att "perioden" varar lite längre denna gång.

Jag har skickat efter ett par teckningsböcker också med Barber Barrington och tänkte studera lite. Har någon teckningsböcker av denna författare?

Min tanke är att jag ska börja måla sen när jag känner att jag är nöjd med att teckna. Tänker också att det kan ge lite mer grund sen om jag ska måla. Ev att jag börjar med att teckna med färger, för jag såg att det fanns "blyerts" med färg. Det jag gillade med färg när jag provade måla med olja på duk var effekterna man kunde skapa med den.

Men måla är överkurs för mig just nu. Men jag tycker det är så svårt att få till färger som jag vill ha. Jag slutade ju måla då jag hade lärt mig hur jag skulle blanda färger till den färg jag ville ha. Så nu har jag glömt allt hur jag ska blanda den och den färgen för att få den osv.

[Spanaren]
0

Välkommen Shawy Kyss

Du är verkligen suverän på att teckna Tungan ute

För att vara med här behöver man inte vara en konstnär utan bara ha ett intresse för det konstnärliga Flört

Själv så fotar jag och du kommer att se att vi är lite olika individer här inne men med samma mål … det konstnärliga/kram

Shawy
0

Oj tack Skäms Inte så van vid komplimanger, men det är kul för då blir det ännu roligare.

Jag är och har alltid varit intresserad av konst även om jag inte är kunnig.

Ja, foto det är också kul! Jag har själv köpt mig en canon systemkamera 300D begagnat nyligen. Jag använder automatiken än och har inte exprementerat manuellt. Men jag skulle vilja köpa till ett objektiv Canon EF-s 18-135-3,5-5,6 IS. Det verkar vara mer användbart än ett enbart teleobjektiv.

Jag antar just att skapa och forma ligger hos mig. Likaså har jag gillat att klippa folk. Det intresset kom när jag var 14 år och fick praktisera hos en frisörska :D Men även min vilja att bli frisörska motarbetades från alla håll pga dåliga betyg och andra hinder i livet. Men hobbyklippning fungerar ju det också.

I dag är tyvärr arbetslivet över för mig och jag har idag sjukpension och försöker göra mina dagar värd att leva i alla fall.

Kram på er!

[Spanaren]
0

#10 Själv har jag bara en vanlig digitalkamera plus att jag också är sjukpensionär. Dagarna går för fort när man har intressen Skrattande

DesK
0

Shawy välkommen hit! Dina teckningar är jättefina, jag gillar säskilt ditt lejon. Precis som Spanaren säger måste man inte vara konstnär för att var med här. Exempelvis jag är mer en betraktare än en utövare av konst. Fast jag fotograferar en del och drömmer om att i framtiden ge mig på lite måleri Glad

Så varmt välkommen in i gänget och fortsätt att dela med dig av vad du skapar! Glad

/Désirée

Emo
0

Klart vi är konstnärer FlörtGlad

Det finns en tråd om det.

Välkommen till detta underbara sällskap.

Jag tassade försiktigt in här Oskyldig och blev så välkomnad, trots att jag varken målar eller ritar och så fina bilder som du visar upp är mycket väl värda att visas här - och säkert på många andra ställen.

Det är väl ändå den glädje vi har av vår konst, som är det viktigaste och får man sedan uppmuntran här, då ler livet.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

enola
0

Man blir konstnär när man ser sig själv som en konstnär! Och när jag ser dina bilder så är du i mina ögon konstnärlig, så välkommen hit!

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!