Närmaste planerna!
Vad har ni för närmaste planer inför nya projekt?
För min del så tycks det hela tiden fyllas på i idékorgen med olika jobb som jag vill testa.
Det som ligger närmast i mina planer är två prästinnor och en gudinna,
- Raven Priestess
- Priestess Morgaine (jajjemen!)
- Goddess of Autumn
Jag har jobbat digitalt med förlagorna och nu ska jag sätta igång med skisserna. Så nu är det bara att spotta i nävarna och sätta igång 
Vad har du för planer?
Berätta!
De som jag beskrev i ovanstående inlägg ska målas på F10-format.
Sen har jag tre stycken i F6-format som jag tänkte måla blommor på. Vad för slags blommor har jag inte bestämt ännu.
Och så ska jag naturligtvis göra ett tecknat barnporträtt som jag har som beställning.
Ungefär så ser det ut hos mig den närmsta tiden.

Men himmel vad du jobbar på! 
Jag har precis gjort klart min målning med hav och måsar på..jag har en period där jag har dille på just hav och måsar …. och jag funderar över min indian ännu..vet inte om jag törs börja på den..
Jag har en massa ideér i huvudet som snurrar runt men de blir bara skisser av dem, och sedan ligger de på vänt för jag är osäker å att sätta färg på det.
Yngste sonen vill ha en stor tavla med fantasiblommor och djungelmotiv på, lianer o annat. Kanske det blir mitt nästa projekt. Jag har en gammal tavelbotten som jag kan använda, för den är stor.
Och jag har börjat öva på att rita porträtt, och katter har jag också börjat öva på att teckna.
U R us
# 2 - Men då håller du ju också igång.
Och man ska skissa ner idéerna man får. Ibland får de ligga till sig i huvudet och ibland får de ligga till sig på papper. Jag har också en idé som ligger och lurar i bakhuvudet, men som inte på långt när är mogen att sätta på pränt.
Har haft ett foto liggandes som jag vill måla av, det är enbart himmel och hav, det finns fortfarande i mina tankar men längre än så har jag inte kommit…..
Det är så roligt att läsa och se på era alster ni som är i gång!
" Var nära naturen - var när dig själv "
# 4 - Men varför inte sätta igång Indiania! Himmel och hav är ju vackert och meditativt. Varför inte börja med en skiss?
Vad blir det för måleri? Är det akryl, olja eller akvarell?
#5 Kommer jag igång så blir det akryl men jag är seg skall du veta.
Jag skall testa med en skiss först, tack för tipset Gilla.
# 6 - Ja gör en skiss där du bestämmer var du ska lägga horisonten.
Tack Gilla! 
*harkel* Har så mycket idéer, och tror inte att min min skalle pallar mer. Som du/ni hör har det inte lossnat än.
Däremot har jag börjat bygga ett tomteskåp/hus till min brors dotter som ska få det i julklapp.
Pling!
# 9 - Jag såg nog glorian där! 
#10 hahahähäee..jasså, det gjorde du 
# 11 - Jajjemen 
#12 *fniss* Ja men, jag måste ju ha nåt att skylla på…MEN, jag är iaf liiite kreativ, även om jag nu "flyr" in i andra projekt
# 13 - Hi hi, jag känner igen det. Men en vacker dag så tar plötsligt infinner sig viljan, och då jädrans! 
#14 Skönt att höra. Jag hoppas att jag blir lika produktiv som du en dag..ja, jag skulle tom vara nöjd med 10% :))
Det kommer när det ska komma. Men det gäller att våga bryta och våga närma sig den vita duken.
Tänk efter vad du skulle vilja måla och ge dig ut på nätet efter bilder att inspireras av 
#16 Tack Gilla, jag hoppas att du har rätt
Jag klipper ut bilder ifrån tidningar, och sedan placerar jag dem i fotopärmar, sådana som har plast som man lägger över hela sidan. Bilder med det mesta..stolar, bord, blommor allt..och så sätter jag dem i lite roliga vinklar så kan fantasin få komma igång. Men det är viktigt att man inte tecknar av motivet utan gör en egen version av det.
U R us
# 18 - Ja det var ju en variant. Problemet för mig är att jag inte har några tidningar. Jag köper inga tidningar längre. Men kanske man skulle dyka ner ibland tidskriftshyllorna nästa gång man är på köpcentrat. Kanske någon fototidning………
Just nu är måleriet något jag inte får pyssla med för jag har 3 pärltävlingar med deadlines from. 19/11-15/12. Jag kommer att jobba min rumpa av mig för att klara deadline eftersom jag hela tiden får fullständig och paralyserande prestationsångest…
Men min nästa tavla kommer att bli målad i negativ
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
# 20 - Håller alla tummar och tår och önskar dig lycka till 
# 19
Jag får en massa veckotidningar av min dotters svärmor…ibland dyker hon upp med en hög med modetidningar och veckotidningar. Där brukar det finnas massor av bilder till inspiration 
U R us
# 22 - Men det där låter ju som en mycket bra idé att ta vara på modellerna för att studera kroppar och positioner. Jag kan också tänka att det kan finnas blommor och annat som kunde passa som inspiration för stilleben.
#23 Du kanske har nån granne eller nån i din bekantskapskrets som har tidningar. Ist för att slänge dessa så kanske du kan få dem.
Hm..kanske herrtidningar med lättklädda damer vore nåt *S
# 24 - Lättklädda damer kan man hitta överallt, tycker jag. Jag får kanske kolla i tidningshyllorna om där kan vara något intressant, mode och heminredning kanske!
Jag köpte en sk skvallertidning när jag skulle åka tåg från Stockholm till Malmö förra julen. Det var det sämsta jag har upplevt i läsväg, orkade inte ens bläddra igenom till slutet. Det värsta var att jag inte visste vilka kändisarna var, som de skrev om 
#25 Jag läser inte heller veckotidningar. Köper oftas histora och vetenskapstidningar.
# 26 - Samma här. Vetenskapstidningar och någon gång datortidskrifter. Någon gång trädgårdstidningar.
Statistiken till min website har sporrat mig att lägga ner mer tid på den. Mina julsidor är välbesökta och det gör att jag vill lägga ut mer. Smyckesskaparna har berömt mina bollinstruktioner, så i dag har jag lagt mycket tid på att göra en om hur man gör kuber. Just nu har kompisarna på Smyckestillverkning fått adressen, så de kan utvärdera den innan jag släpper den till alla.
Om någon här vill se den så är den här: Kuben
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
# 28 - Så fina de blir och så många varianter 
Tack Morgaine.
#28 Oj så mycket fint du kan göra.
Man får ju sådan lust att börja med pyssla med sådant. 
Den enda plan jag har just nu är att klura ut hur jag får över orkideerna på bakgrunden jag målat. Jag ritade blommorna på ett lite tjockare papper, som blev lite litet för motivet. 
Annars är det nog en massa ideer om olika motiv.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Mina närmaste planer är 6 måliningar 30x30 som ska vara med på en utställning i februari 2011 med Svenska konstnärsförbundet i Stockholm. Jag har målat två nu, en blomtavla (tulpaner) och en magisk natt från en strand på Österlen i somras.
Nu sitter jag och funderar över vad nästa ska bli för motiv.
Jag känner för att testa lite färger och former som jag blev inspirerad av på Åhlens förra veckan. Det var en tröja som hade detta tryck och jag tyckte det var så tilltalande.
- Jag menar, är man klok när man står och beundrar en tröja för tryck och inte för tröjan som sådan. ???
Ångrar att jag inte hade med mig kameran, men då hade jag väl blivit intagen på psyken på direkten, hi hi 
# 32 - Lena, något med vatten och stenar!
#33 tja, varför inte, jag har ju massor med skisser och foton som jag tagit på stenar i vatten från Gotland och Nässligen i Stlms skärgård.
Tack för tipset!
Mina närmaste planer nu är att måla några "världens kvinnor", och se om det kan bli något intressant. Jag kommer också att göra åtminstone en till prästinna. Dessa blir på F10 format
Samtidigt så vill jag måla blommor och kanske något annat i mindre format F6. Jag håller på med en kvinna som ska vara en slags "madonna", som jag har för avsikt att ge en renaissans-känsla.
En ängel ska jag göra (månadens tema) Jag håller också på med en månadens förlaga.
Sen får jag se om det dyker upp något annat som inspirerar. Jag vill helst inte binda mig till något utan vill vara fri i mitt måleri. Det fungerar bäst på mig.
Morgaine, när jag läste #35 kom jag att tänka på en utmaning, jag fick för några år sedan. Jag skulle illustrera Internet. Då tänkte jag på hur Internet har bidragit till att man kan få "vänner" över hela världen och att de ser ut på många olika sätt, vilket ökar förståelsen för varandra. Världens kvinnor påminner mig om den utmaningen. Vill du se hur jag tolkade det? Så här:
# 36 - Jaaa, det blev ju jättefint. Tänk att du med så små och få enheter kan få ihop var och en med så stor skillnad.