KitoBonito's Måleri
Hej!
Här kommer jag lägga in bilder på mina målningar som jag mer eller mindre gjort färdigt.
Hej KitoBonito
Fantasifulla och härliga bilder. Jag ser att du gärna målar hela bilden i samma färgskala. Så gör jag ofta också.
Hej lenmor! Tack så mycket :) Ja, det blir väldigt lätt i samma färgskala! Det är faktiskt helt oplanerat, men jag antar att det är väldigt mycket jag att matcha..
Instämmer med Lenmor!
Det finns väldigt mycket energi och liv i dina målningar. Keep on the good work 
Tack ska ni ha :D
jag gillar den med fyren bäst..hoppas du gör den klar och att du visar resultatet 
U R us
Tack så mycket Choklad :) Just nu sitter den bara och ärligt talat känner jag inte riktigt att jag vågar ta tag i den :S Rädd att något ska bli fel, speciellt med fyren som inte är så lätt att måla om igen. Men vi får se.

Men åh!… vad jag blev bubbligt glad av #1… Fiskträdet. *ler som bara den*
Den är ju helskön!!! 
Fyren förstår jag du är rädd om.. Den är urfin! Låt tiden få utvisa om den är klar eller ej… gå på din känsla… för mig är den "ögongodis" precis som den är nu. 
Åh vilken fin beröm, tack så hemskt mycket :D
Min senaste tavla. En vän till mig köpte den här canvastavlan och bad mig måla något på den, under samma period tittade både hon och jag på den japanska animén Wolf's Rain, så jag bestämde mig för att måla av slutscenen (vad man nu kallar det) och göra en egen "touch" på det. Hon visste inte vad motivet skulle bli förän hon fick den här om dagen i inflyttningspresent och hon blev positivt överraskad - vilken TUR. Haha, jag var så fruktansvärt nervös över det.. Jag har varit så osäker på tavlan men jag tror att jag är helt ok med den nu..
Jag gillar denna bilden! Inte för att jag vet något om filmen som du nämner, men varg och måne är ju magiskt. Och faktiskt så börjar du få in lite egen stil - me like!

Riktigt fiiin! Stilrent och kraftfullt!
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Underbart, tack så hemskt mycket Morgaine :) Men vad menar du med att börja få in egen stil?
# 15 - Jag ska ändra mina ord - du börjar inte få en egen stil, du har den redan. Man känner igen dig 
Ah, då förstår jag :P Men vad bra, jag vill verkligen ha en egen stil.. Känner dock inte riktigt att det är hemma ännu, men så är jag inte så aktiv med tecknandet/målandet så som jag skulle vilja. Hoppas jag känner mig nöjd snart dock ;D Är så trött på att vara självkritisk!
Tack!

Dina foton är utomjordiska och fulländade, dags att utforska det oändliga i måleriet!
Enola: Jag funderar på att köpa ett litet set oljefärg så jag kan få "leka" lite :P Men just nu tänker jag inte ens på målandet pga plugg och allt annat. Men det är något som hämmar mig med målandet rent generellt.. Jag är för låst på resultatet tror jag. Som ändå aldrig blir som jag vill xD

Ja jag känner detsamma, med resultaten. Men testa att måla abstrakt! Där finns inga fel eller rätt, väldigt givande! :)
Jag testade det med akrylen faktiskt, men jag tror jag väntar på oljefärg till nästa gång xD
Funderar för övrigt på att måla en tavla med träd.. Typ bara natur och träd. Med inspiration från dig bl.a. om du inte misstycker?
Vilka vackra och mäktiga den första med fisken skulle mitt äldsta barnbarn gilla skarpt. Han älskar fiskar!
#14 Oj, hade visst missat den kommentaren! Tack!!
#22 Haha, vad roligt :) Tack!

Du ger mig så mycket inspiration så om jag kan ge dig lite tillbaka så kommer jag aldrig att misstycka! ;)
Haha, underbart! :D Längtar tills mina tentor är över (och förhoppningsvis godkända) så jag kan börja måla lite.. ELLER att jag en dag lyckas välja bort datorn och måla under den tiden istället.. ;)
Ja, ibland gäller det sannerligen att vara viljestark. Det gäller bara att klicka - stänga av och lyfta ändalykten från stolen 
Jättehärliga bilder!
Tack så mycket :)