Medlemspresentation
Jag öppnar en tråd där vi kan skriva några ord om oss själva. Lite om vad vi sysslar med inom det konstnärliga och även lite om andra intressen.
Det är också av vikt om vi kan berätta var vi bor eftersom tanken är den att vi skulle kunna ha gemensamma utställningar om vi bor i närheten av varandra. Det är alltid bättre om man kan dela på overheadkostnaderna.
Jag är en kvinna som fyllt 63 och som bor i Malmö.
I hela mitt liv har tecknandet och målandet haft framträdande plats. Tyvärr så valde jag en helt annan bana för min yrkeskarriär. Nej, jag valde inte utan jag "halkade in" där och sen fick det flyta på av bara farten. Jag hade ju försörjningsplikt vilket gjorde att jag inte vågade satsa helt på konsten.
Efter att ha gått (sprungit) in i den berömda väggen 1996 så sade kroppen ifrån och jag fick fibromyalgi och morbus dercum. Det var efter min första utställning och en kraftig förkylning som det hela brakade loss.
Efter några år så började jag hitta tillbaka igen till min konst och nu så är det oljemålning och porträtt-teckning som gäller för min del.
Jag drömmer naturligtvis om att kunna ha åtminstone en till utställning :-)
Titta gärna in på min hemsida "Gillas Art"
Jag heter Laila och jag har alltid intresserat mig för att teckna och måla. Jag har 7 vuxna barn och 6 barnbarn, ännu ett på väg.
Jag har ritat och målat sedan jag var liten (det har väl de flesta)
I tonåren så satt jag på sena nätter och ritade indianer och det var roligt att förstora upp "filmisar" till A4 storlek, ibland mycket större.
Min favoritkonstnär är Leonardi Da Vinci. Han var dessutom uppfinnare.
Jag tycker om att måla "fantaisibilder" löv, träd, och naturen. Vill lära mig att rita människor och gärna då porträtt, men har ingen som kan ge mig den kritik som jag behöver för att se mina fel. Min dröm är att kunna rita av mina barnbarn och ha dem som tavlor på .
och även då kunna färglägga dem, hudtoner är svårt (tycker jag) mina blir så lätt "smutsiga" i tonen…
U R us
Hej Laila och välkommen!
Det du frågar om kan passa in under "Allmänna tips och råd". Meningen är att vi ska kunna hjälpa varandra när vi kör fast i tekniken.
Hej Gilla! Jättekul att du lagt upp en konstsida här på Fokus. Jag vill gärna vara medlem såklart.
En liten kort presentation av mig.
Jag heter Lena och har också målat och ritat i stort sett hela mitt liv.
Jag jobbar som administratör inom sjukvården i Stockholm, driver eget företag inom åkeribranschen och resten av tiden ängnas åt konsten. Just nu ägnas ganska mycket tid åt mitt nystartade företag så jag ligger lite lågt med måleriet just nu…. men det är bara tillfälligt.
Sedan sitter jag i styrelsen i Svenska Konstnärsförbundet, Region Öst och det tar sin lilla tid det också.
Lite närmare presentation av mig, samt målningar finns på min hemsida www.morge.se
Varmt välkommen Lenmor!
Det känns väldigt betyggande att ha dig här 
Tack Gilla, men jag har glömt hur man gör för att bli medlem, vilken knapp ska man trycka på??
# 6 - När du får upp sajten, syns där inte någon orange stor knapp där det står "Gör sajten till favorit"?
Jag ser ingen, vilket hörn ska jag titta i?
Jag loggade ut och gick in igen och då kom den upp. Så nu är jag medlem. 
Hej…jag är Oona, målar och skriver…bor i Nyköping och pendlar mellan 50 och 60 år beroende på humör, ha ha!
Jag målar intuitiva bilder, gått Vedic Art alla principerna, målar efter musik ibland och använder bildtänkande i många olika områden i mitt liv.
Skriver också…meditationer, noveller, dikter och ibland med bilder eller i alla fall med ett bildspråk…
Älskar färger och "ser" auran och målar ner den.
Färg och form är en stor del av mitt liv och har varit det så länga jag kan minnas.
Mitt måleri ligger i bland i träda och motiven är alltid av Moder Jord, andlighet och närbesläktat…
God äring gott folk
# 11 - Välkommen Lady-Oona!
Detta med Vedic Art måste du berätta om! Jag har varit inne på lite hemsidor och försökt begripa vad det går ut på.
Jag har också ganska nyligen, för något år sedan, gått en Vedic Art kurs, 16 principer tror jag det var. Det är något jag tänker utveckla vidare. ABSOLUT!
Tck för välkomnadet..
Vedic Art går ut på att inte söka motivet utan låta motivet komma till dig….Vedic Art är en form av inre andlig målning, färg/form/struktur lever sitt eget liv.
Ibland börjar man bara måla, måla över, skrapa lite, lägga på glittter, måla lite till, vänder på tavlan och ser en form, fortsätter på den och vänder den ett varv till och plötsligt ser man vad det är och därifrån fortsätter man göra bilden färdig/klar…tills man kanske nån dag senare ser nåt annat där.
Vedic Art har 17 principer…."De första 11 principerna i Vedic Art är en navigationskarta som du kan använda för att 'hitta hem' till dig själv. Resten är speglingar av allas vårt kosmiska Själv."
De 17 principerna härstammar från Vedaskrifterna och vedic Art utvecklades av Kurt källman på tidigt 80tal tror jag.
Det där blir jag väldigt nyfiken på. Det kan alltså vara att man målar något helt abstrakt som sedan kan bli något figurativt.
Förutom glittret så skulle man väl kunna använda sig av oljefärger? Jag är inte så förtjust i glitter i målerisammanhang. (Fördom?)
Jag heter Eija, och har hållit på att teckna ända sen jag var liten, som de flesta här inne….målningen kom jag in på först när jag var i 20-årsåldern…..tyckte alltid att jag förstörde bilderna med färg..
Jag är helt självlärd och har endast gått en kvällskurs för många år sen….fast lite lärde jag mig ju där, eftersom det var först då jag våga mig på att måla mina första tavlor…
Man blir ju aldrig fullärd, och just nu tror jag att jag har hittat lite min stil ändå…och det är blyertsteckningar på djur…eller så är det en fas, som jag gillar just nu…..vem vet…
Hur som helst så när det gäller målning, så har jag mest målat i akryl, det är vad gillar…vill att det torkar snabbare än olja….eller så har jag inte riktigt kommit på finessen med oljan….
Har ju som sagt var inte målat så mycket, det har varit mer av skissande…
Läste detta om Vedic Art…..första gången som jag läst om det, och det facinera mig, för det är ju just något liknande jag höll på med i min ungdom…tyckte det var kul när något växte fram ur bara en krumelur…
Brukade sitta med mina barn med just sådant…..barnet fick göra en krumelur och sen fortsatte jag från det till en figur, mest då en rolig i barnens ögon…..detta blev en kul grej för ungarna, som dom ofta ville göra….
detta var lite om mig…opsan! glömde bort….jo, jag bor söder om Filipstad i Värmland
Eija
# 16 - Välkommen Eija :-)
Visst är det så att man upplever olika faser med sitt skapande, och det är bra. Du utvecklar man sig. Man måste prova och testa.
Jag hoppas kunna leverera lite inspiration och teknik vad gäller oljemålning.
Tack Gilla, skall hålla upp ögonen på just oljeteknik…för det var ju så längesedan jag måla i olja…tappa liksom lusten….men det har jag gjort med de övriga färgerna med faktiskt mer eller mindre just nu….
är ju inne i en nyupptagande av min konst, först är det ju teckningen som gäller….man måste ju liksom komma till ro, och inspiration…och det har jag lite av just nu, då är det lättare att ha ett motiv via ett foto att följa…..fantasin kärvar ju….
.

Ska väl kanske presentera mig också!
Ni kanske känner igen mig från Utomjordiskt iFokus där jag är Sajtvärd, men nu är jag även Medarbetare här!
Jag är född 86 och är uppvuxen i en liten stad i Dalarna. Hela min familj är kreativa av sig och det smittade av sig på mig. Min mamma syr och bankar trasmattor med sig vävstol. Min pappa som dog för ett år sedan var händig med det mesta, han byggde hus, bastuaggregat och skapade sina egna knivar. Mina 4 syskon ritar, målar och pysslar med det mesta.
Jag gick teknik, it design på gymnasiet men det gick sådär, så det fick bli ett extra år på estet bild. Lärarna där tyckte att jag absolut skulle söka mig in på Bergslagens folkhögskola vilket jag gjorde och stannade där i två år och lärde mig det mesta av måleri, skulptur, kroki, foto, videokonst mm. Äntligen tyckte jag att gå till skolan var kul! Inge matte, svenska eller fysik, utan jag kunde bara koncentrera mig på skapandet och finna mig själv!
Nu är jag bosatt i Stockholm med min underbara flickvän och försöker hinna med att skulptera mina tomtar och troll och måla lite medans jag arbetar som byggstädare, vilket faktiskt inte är så dumt heller! Inget känns bättre än att städa rent åt människor och göra det fint så de blir glada.
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Underbart att få denna sajt hit :)
Jag heter Veronica Jonsson och jag är Sajtvärd för smyckestillverkning. Jag gick estetisk bild och efter det så har jag bara jobbat på själv.
Jag bor i Lycksele, Västerbotten och försöker just nu komma tillbaka till måleriet efter en förhållande som helt tog död på mitt måleri.
Under tiden så "målar" jag med mina pärlor istället
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
# 20 - Välkommen hit Veronica 
Visst kan du komma tillbaka till ditt måleri. Det är svårt när man gjort en tids uppehåll. Kanske man börjar tvivla på att man fortfarande kan göra det som man gjorde förut. Kanske man är rädd att misslyckas.
Jag kan ge dig ett tips eftersom jag själv gjorde en paus några år; börja med en liten duk och ett enkelt motiv, att äpple eller någon annan enkel form.
Kram!
Hej … Spanaren här 
Kameran är ett måste för mig och den följer så gott som alltid med mig och hunden Odi ut i naturen.
Fotar jag inte så skriver jag och målar med mina ord 
En dröm är att få ställa ut mina fotografier och mina texter men som vanligt så strandar allt på pengar.
Hoppas att det kommer in tips på hur man kan söka olika stipendier och så vidare för att komma igång med sin konstnärliga gåva *ler*
/kram
Välkommen Spanaren!
Vi måste hålla våra drömmar levande! Vi måste tro på dem. Och så får vi lita till de goda krafterna att Universum hör våra böner 
#24 Tack
Absolut
och det är det som driver oss alla vidare 

Välkommen Spanaren, måste fråga är det en svamp eller stubbe på bilden? Gissar på svamp men det ser verkligen ut som en nysågad stubbe också! :)
#26 Tack … en svamp 
Vaaaa!! Var det ingen stubbe??
Hmm…………får kanske köpa nya glasögon 
#28 Har inte hittat namnet på svampen men den luras bra eller hur 
#29 - Ja verkligen!!!
Det är otroligt roligt med en riktig konstida att vända sig till, TACK!
Jag heter Anna och är 19 år gammal. Jag är student och har alldeles nyligen börjat en utbildning i beteendevetenskap. Jag bor i en trevlig lägenhet tillsammans med min vackra hund Kito.
Jag har också vandrat på den kreativa sidan så länge jag kan minnas och jag har en del "kreativa gener" i familj och släkt vilket är otroligt roligt även om jag nog är den enda som håller det vid liv just nu. Sedan ett år tillbaka har jag utforskat duk och färg på tub och jag kan inte tänka mig något annat! Innan dess, och fortfarande ska jag säga, så tecknar jag med papper och penna också, hur simpelt som helst och det brukar aldrig bli seriöst.
Som jag läste någonstans på sajten så har man sina perioder då målningen läggs helt åt sidan. Det senaste halvåret har jag i princip bara stirrat på mina halvfärdiga tavlor men nu känns det som om jag kommer igång igen. Vi får se hur det går nu när plugget startar :P
Förutom målningen så fotar jag mer eller mindre konstant.
Jag funderar på att skapa en tråd för mina målningar men så länge för ni nöja er med ett foto.
# 31- Välkommen till oss 
Det syns att du är en duktig fotograf, en helt enastående bild!
Tack så hemskt mycket du!
Hej!
Jag är Ylva-Li och många känner kanske igen mig från flera andra sajer också. 
Jag är iaf 27 och ska precis börja studera webbdesign på distans. Men på fritiden försöker jag måla lite, och teckna med promarkers. Jag har nog hållt i en penna så länge jag kunnat.
Men jag tycker även om att fota. Ser det som en konst det också. Fotar mest våra katter förstås. Ser det som en utmaning att få till bra bilder med dem, då de aldrig riktigt vill göra som man vill!
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Jag heter Angelica och är 20 år gammal.
Jag målar mest med blyerts, jag målar litegrann med akryl och akvarell men jag behöver lära mig mer att hantera de färgerna. Började intressera mig för att måla för ca 2 år sedan, men tyvärr har jag inte inspiration så ofta.
Jag gillar att fota, men jag är inte så bra på det. Favoritmotiven (bortsett från djuren) är himlen. Den ser aldrig likadan ut från en dag till en annan.
Spinna garn gillar jag också, ullen kommer från mina angora kaniner (också köper jag annan ull ibland, t.ex. får, mohair).
Och djuren ja, just nu har jag ca 20 vuxna kaniner (bedriver avel) och 1 hund.
Välkomna Ylva-Li och Angelica!
Ni har väl sett att vi har en grupp som heter "Fotokonst!" 
Hej jag heter Doris och jag fotar naturen i alla former .Fotandet har också gått i vågor för mig jag kom igång igen efter en fototävling på Tarot och nu har jag kameran med mig hela tiden Det finns en konstnärlig ådra på min pappas sida min faster målar och jag har ett av hennes alster på väggen. Jag kan se motiven men fångar det med kameran i stället.
Allting är möjligt
# 37 - Välkommen Doris 
Vilken tur att vi hade fototävling så att du fick in vanan med kameran 

Välkomna alla nya!
Måste bara säga att KitoBonitos natubilder är helt fantastiska och hoppas vi får se många av dem här! 
Hej jag heter Désirée och bor i Falun. Jag är nog mer en betraktare än en utövande konstnär. Är uppvuxen med många konstnärer i min närhet, främst då konstnärer verksamma i Tyskland under min barn- och ungdomstid. Genom åren har det blivit en hel del fotograferande för min del och nu har jag en mycket bra större kompaktkamera som jag fotar med. Jag är mycket intresserad av bakning och matlagning och jag har en dröm om att skapa ett riktigt bra foto på bordets glädjeämnen. Dessutom är jag lycklig hundägare och därför vill jag så klart gärna få till bra bilder av mina hundar. Om jag får till någon riktigt bra bild av antingen bordets fröjder eller mina hundar skulle jag bli jätteglad om någon här vill göra en vacker tavla av det.
För övrigt ser jag fram emot att få ta del av alla era vackra intressanta konstverk.
/Désirée
Hejsan Jag får också presentera mej,.Jag heter Tina och bor också i Malmö som Gilla.
Har ritat i hela mitt liv Men har hållt upp ett x antal år. Men händer ibland att jag får en sådan lust måste rita något. Måla är det lite sämre med. Har lite svårt med färgerna. Vet inte varför. Men har inte hittat den färg som jag vill ha och måla med.
Jag heter Jeremina och har ritat som barn och ung men vågar inte nu. Jag håller däremot med batik och det är jag mycket duktig på. Jag är 50 år och gift och bor i Jämtland och älskar färger och allt är som konst i naturen tycker jag. Den här sajten är trevlig och jag kommer att kika in då och då…………
Tack enola! Du är bara för bra! :D
# 40 - Välkommen Desire!
Vi behöver många som du, som är kunnig och intresserad av konst. Och speciellt som du är duktig på kameran och har mat som intresse.
Vi har ju en grupp som heter "Inspirationstårdar". Varför inte ta ett foto när du ser att du har någon som skulle kunna passa ihop fint i kombination, och så lägger du ut dina bilder i din tråd efterhand som de kommer till.
Och naturligtvis även hundbilder. Jag vet ju en som blir glad härinne 
Detta känns bra!
#36: Tack =) Vet inte om mina foton är så bra, men jag lägga upp några där ändå
Gilla tack
Förresten frågade min pappa mig igår om jag vill ha hans frus staffli och målargrejer, så jag kanske kan vara intresserad av en distanskurs, när tiden räcker till 
/Désirée
# 46 - Se där se där! Ja då får jag försöka att sätta ihop något!
Hej! Jag heter Berit och är mycket intresserad av konst, jag älskar att stå länge och suga in färgerna i konstverken.
Jag blev så glad åt denna sajten Gilla! 
Bor i Säffle i södra Värmland och har gått en kurs i oljemålning för en del år sedan. Har gått Vedic Art också och tycker om att leka med färger även om resultatet inte blir det bästa.
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
# 48 - Välkommen Berit. Så glad jag blir när jag ser dig här. Jag visste inte att du också målade, men jag visste att du är intresserad av konst 
#49 Jaa jag har ju min " Mingo " som du målat och som jag tycker så mycket om!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Nu får vi se om jag passar in här. Mina oljemålningar visar jag inte, men jag gör så mycket med pärlor. Helst bygger jag modeller, men en hel del tavlor har det också blivit.
På modellbyggeiFokus visar jag hur jag bygger en kyrka
och hur det går till att göra en struts och vagn
För att ändå visa en tavla, väljer jag en bild på en katt.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Hej! Jag gick i "i väggen"( precis som du) 2001.hade jobbat för många år med värk i kroppen. Diagnosen är fibromyalgi. Jag upptäckte då att måleriet är bättre än värktabletter.Jag började måla skärgårdsmotiv eftersom jag bor i en skärgårdstad på Södertörn, men nu är det mest frukter, grönsaker och blommor som jag målar.
För fyra år sedan fick jag en digitalkamer av min sambo, och den har verkligen öppnat en ny värld för mig. Jag är fullkomligt galen i att fota, och sedan arbeta med bilderna i datorn.
Mer presentation hittar du här
[http://www.kiolekonstart.blogspot.com](Kiole Kkonst)
Där har jag också en länk till min andra blogg, där jag bl.a. visar mina bilder
# 53 - Välkommen hit!
Du får gärna visa dina oljemålningar. Var ska du annars visa dem om inte här på denna sajt? 
# 54 - Välkommen hit du också 
Jag är mycket nyfiken på dina målningar men jag kommer inte in på länken. Bättre att du öppnar en tråd under "Måleri" och visar dem där!

Tack för tipset . det ska jag göra när jag får lite tid över. Jag hade glömt ett tecken på länken!!! Kiole Konst
# 56 - Underbara målningar! Jag blir glad av dem. Du är en mycket duktig konstnär!
Jag hoppas dock att du vill öppna en tråd och lägga in några av dina målningar där 
Hej,
Jag hör till dem som tecknat och målat sen jag kunde hålla en penna. Men växte upp med pratet att "man kan inte leva på konst" så jag vågade aldrig satsa på det. Det innebar ingalunda att jag kunde sluta skapa dock, men jag är helt självlärd. Har en kortare textilutbildning där bild ingick som ämne, och jag älskade det. Kanse nån dag blir det en ordentlig kurs. Skulle verkligen vilja göra mer med mina alster.
De senaste åren har det inte blivit så mycket tid över att skapa, och nu värker det i fingrarna av längtan. Har precis lagt ner ett företag och blivit arbetslös, så kanske blir det mer tid nu.
Lägger in en bild på min enda akvarell
. Använder annars helst akryl eller färgpenna.
Välkommen hit Trollvind!
En förtjusande bild du visar upp här. Mycket detaljrik och visar på att du vet vad du gör
. Lägg gärna upp en ny tråd under "Måleri" och visa något av det du gjort.

Har du provat på Icon måleri? Med den noggranheten du har skulle det passa dig. Ser fram emot fler alster.
#60 Menar du mig? I så fall är svaret nej, jag har aldrig hört talas om iconmåleri. Är det en speciell teknik?
Och så jag då, som tillbringar en hel del tid på ett antal andra ifokus-sajter, bl a Språk, Livskvalitet och Matlust.
Har INTE målat och tecknat hela mitt liv. Satte igång att måla med akryl när jag var 30 ungefär, i samband med en arbetslöshetsperiod. Har gått ett par kurser i skapande och i oljemålning, men helst målar jag, eller snarare färglägger, i akryl.
Kan inte beteckna mig själv som konstnär alls, jag har inte "talang" på det viset även om jag åstadkommit ett par riktigt bra saker, bl a ett stilleben av en banan som lurade mig själv en gång! Istället kallar jag mig färgläggare. Jag gillar att göra abstrakta saker med många detaljer, lite mosaik- eller kaleidoskopliknande mönster.
Min mormor var duktig tecknare, utbildad från Konstfack. Mormorsmor var en fin konstnär. Min moster har varit verksam inom konstvärlden hela sitt liv. Om jag nämnde hennes man, som bl a är konstkritiker, så vet många vem han är. Även min farmor målade. Så det finns en del att brås på, jag har kanske ärvt 10% av deras talang, ha ha.
Samlar istället på konst, både sådant jag köpt, gjort själv, och tavlor som mina släktingar målat. En artist jag gillar mycket är Natalia Johansson. Har två tavlor av henne.
Älskar Peter Paul Rubens och Gustav Klimt, de är mina favoriter.
Välkommen Bergspuman!
Om du har konstnärstalang i släkten så tror jag att du kommer utveckla dig utifrån det du gör nu. En vacker dag kanske du vill göra något annat bara av nyfikenhet……….
Har du något att visa upp så vore det jättekul. Jag tycker mycket om abstrakt konst eftersom jag inte själv är tillräckligt fri att göra detta. För om jag ska göra en abstrakt målning så vill jag gärna ha kontroll på vissa partier hur de ska förhålla sig med varandra och det är ju en form av kontroll.
Hur som helst - välkommen!
Hej, Virve heter jag, 46 år, och bor i Trelleborg. Har börjat tecknat och måla för ca 6 månader sedan, fick tillbaka livsgnistan när jag började med lchf. Helt fantastiskt. Kolpennor, akvarell, olja. Har fått begränsa mig, vill prova på en massa olika tekniker och material, men det får bli senare. Ja, lite av varje, kan inte bestämma mig, och humöret får avgöra vad det ska bli. Är inte bra på nåt men vissa alster är ok. När jag målar/tecknar känns det som om jag är på "minisemester", vilar hjärnan några timmar. Fotograferar en hel del. Bilden här är akvarell på plast och så en liten omgång i kamerans bildredigeringsprogram.
# 64 - Hej Virve och välkommen hit!
Hoppas att du ska finna inspiration till att fortsätta med konsten och våga prova och testa både med teknik och material.

Hej!
Jag heter Monica och är 55 år. Drömde många år om att börja måla med akvarell. Men på nåt sätt så räckte inte tiden till. Med tre barn så fanns det alltid nåt att göra.
Men då yngsta barnet började gymnasieskola på annan ort och bodde borta under veckorna och det dessutom sammanföll med att jag pga sjukdom inte klarade av att arbeta längre.
Då kände jag att det var dags, anmälde mig till en akvarellkurs via ABF. Även om jag länge velat börja så hade jag ingen aning om vad för material jag behövde.
Men den kursledaren vi hade var helt otrolig och jag fortsatte att gå på kurs för henne i ca 5 år.
Det är så roligt att måla, dessutom så gör det att jag kan "glömma" bort min smärta den stunden.
I nuläget så går jag inte kurs och målandet har legat nere lite men jag gör lite kort istället. Med fina papper så skapandet finns kvar.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Välkommen Mongu 
Det kanske är tid för dig att ta tag i målandet igen! Visa gärna upp lite av vad du har gjort i en tråd under "Målning".
Visst är det väl härligt när man träffar på en handledare som det stämmer med och som kan se och ta fram ens fördelar.

Hej!
Jag har målat och ritat och klottat på sedan liten, och konst är för mig förutom en sorts själahealing och terapi, även kommunikation på flera nivåer på samma gång.
Älskar att släppa lös det undermedvetna i mina verk, såväl som detalj och symbolplanerande.
Är intresserad av psykologi också, och då såklart så ligger konstterapi mycket nära hjärtat. KAn säga att utan den skulle jag kraschat och brunnit flera gånger om i detta liv 
Hade nyss min första utställning, och sålde till och med tavlor! Det kändes bra att få bekräftat att man, trots den överkritiska rösten i huvudet, kan röra människors innersta, eller estetiska sinnen.
Brukar utmana mig med nya tekniker, att måla med de färger jag tycker MINST om, och hoppas att någon gång gå riktigt crazy med galet material och kombinera olika grejer.
Struktur som känns är också en favorit, reliefliknande, men inte helt.
Målar mest med olja, akryl, akvarell, pastell, bläck guasch, även digitalkonst ibland, eh…jaa…allt jag kommer åt
olja och akryl dock ALLRA mest.
Har även gjort en hel del keramik då jag studerade det tidigare, men allergier och sånt tvingade mig sluta med de studierna.
Temat ligger ganska ofta på människor, men utvidgar nu territoriet mer effektivt till landskap.
Surrealism och även serier och serieliknande finner ofta sin plats i mina verk.
Så hej på er!
Tavlan heter "THe Heritage", akryl, 50 x 70, 2008. Behandling av faders död.
Välkommen hit till so minda!
Du verkar ju har testat det mesta i både material och idéer. Härligt!
Mycket stark bild som du visar upp här. Vill gärna se flera 

Tackar 
skall nog lägga upp mer bilder bara jag får tavlorna fotat ordentligt, ter ju sig som om man aldrig har tid för sådant fixande kallar det passivt motstånd, dock, för ibland blir det så otroligt mycket pillande med datorer att jag får grått hår i förtid!!! Har en kamera som tar ganska stora bilder(men jättefina!) så jag måste alltid lite förminska dem för webben, suck!
Måste säga att jag kikade in på ditt album och fastnade totalt för"Mångudinnan", du har verkligen fått slöjan att bölja över hennes mörka hår som dyrbaraste silke! Imponerande!
# 70 - Tackar så mycket. 
#70 minda, på smyckestillverkningiFokus finns en artikel om hur man anpassar bilder för webben. Den är skriven för dem, som inte har så stora förkunskaper. Kan du redan mycket om foto, bildbehandling och hemsidestillverkning, så finns det tips på andra sajter.
Det tar inte många minuter att anpassa bilderna, när man väl kan det.

Tackar emo-, men jag kan nog helt bra då jag använder photoshop etc för bildbehandling
Har bara haft lite datorproblem på senaste tiden och för lite tid att sitta och fixa bilder, så det har inte riktigt blivit av!
Och så gjorde man ju en egentligen självklar upptäckt - ny kamera=andra förhandsinställningar = att anpassa ,mått och annat blev lite annorlunda. men positivt i nya kameran är att den tar bilder med 96dpi automatiskt på en inställning så då blir bilden inte helt för stor för webben!
Vad fint emo-, vilken vacker katt.
Vackert trollvind och babbis1.
Minda, den var sensuell.
Tack, Jeremina.
Oj det här är nog det svåraste…Jag har lite svårt för att skriva om mig själv och är stolt över att jag igår lyckades skriva någon form av presentation av mig själv överhuvudtaget för ifocus…
Jag heter Evee-Marie 40 år men kalls EeWee och har två barn varav en är utflugen ur boet.Och så har jag mina älskade undulater 2 st.Det är min familj det.
Jag är uppvuxen med terpentinburkar,dukar och oljefärg då mina föräldrar är konstnärer och lever på det,eller ja,min far dog för ett par år sedan.Både min far och farfar var konstnärer bla.
Själv fick jag därför tidigt lära mig färglära och hur man tvättar penslar "rätt" och vilken duk som var bäst ect ect.
Men jag var inte speciellt intresserad av detta som ung utan målade väl mest då och då för att jag var tvungen eller hur man ska uttrycka sig.
Det var först i vuxen ålder som intresset för måleriet kom tillbaka men eftersom jag istället hamnade i teater och skådespelerisvängen så tog det all tid och skriva drama till teateruppsättningar etc.Sen tog skrivandet över och det är väl det jag ägnar mig åt idag som "arbete" då jag tagit paus från teaterlivet.
Det finns så mycket jag är intresserad av så tiden räcker inte till men inom konst så kommer det i perioder och ibland är jag helt insnöad på glasmålning för att sen bli keramik för att sedan bli andra områden och tekniker.
Just nu är jag väldigt inne i photoart och att fota och skapa stämmingsbilder men egentligen är det måla jag vill.
Jag har nu under senaste året samlat på mig matreal för att kunna måla till en hel utställning men alla dukar står och gapar vita efter väggarna därför att jag har ett problem jag inte riktigt vet hur jag ska hantera eller förklara heller för den delen.
Jag skulle gärna vilja kunna måla mina tavlor "själv" utan att "någon annan lägger sig i" dvs de flesta av mina tavlor är målade under någon form av trance och detta är högst störande och jag ser det som ett problem.Jag kan ha ett motiv JAG vill måla men när jag väl sätter igång så blir inte det.
Jag har lite svårt att prata om det här med risk för att låta galen så därför står dessa dukar och gapar vita och jag fotograferar istället.
Tänkte att jag genom att vara på denna sida kanske kan komma tillrätta med problemet och få inspiration av alla andras fina konstverk och bilder.
Oj…skrev visst mer än jag tänkt så det är nog bäst jag trycker på knappen innan jag ändra mig…
# 76 - Varmt välkommen ska du vara 
Det är verkligen en intressant "livshistoria" du berättar när du praktiskt taget vuxit upp med penslar och dukar.
Mycket intressant det du också berättar att du kanaliserar. Det där händer mig också ibland. Kanske dags att starta en tråd om detta!
77/Ja det hade varit väldigt intressant att se hur andra hanterar detta som jag ser som ett problem.Att jag sedan upplever detta som ett problem är för att jag känner att mitt målande är privat och jag vill liksom "ha det för mig själv".Jag har ett otal dukar som jag tvärt slutat målat på bara för att jag "vaknar till" och blir tjurig eller bångstyrig och vägrar måla klart för att JAG vill måla och uttrycka MINA ideer och inte "någon annans".
Vissa tavlor som kommit till på detta sätt har också varit väldigt obehagliga så jag kasserat dem medan andra har jag behållit men ställt undan.
Eftersom det verkar vara flera andligt intresserande som målar så hade det varit väldigt intressant och lärorikt att höra om andras erfarenheter kring detta.
Skulle så gärna hitta ett sätt så detta kan bli något positivt istället för att jag nu bara blir arg när det blir så.
Hej!
Isa heter jag, och, nej jag kan nog varken teckna eller måla särskilt bra. Har gått en teckningskurs på distans en gång med blandat resultat. Får till ett bra foto med kameran ibland.
Jag vill nog mer presentera mig som en av de många som tittar och njuter av alla fina bilder och konstverk härinne. Och ibland bara måste man skriva och tala om hur mycket man tycker om en bild. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Välkomna allihopa! 
U R us
Puttar upp presentationstråden!