Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettinspiration-och-förlagor
Läst 6550 ggr
[GunillaR]
0

Indianer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag öppnar här en tråd där vi kan lägga in våra teckningar/målningar av indianhövdingar.

Vi har fått en del tips på länkar där man kan hämta bilder, så jag bifogar dem här.

http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/WWsittingB.htm

http://www.firstpeople.us/photographs/Wolf-Robe-Cheyenne-1909.html

http://www.greatdreams.com/wisdom.htm

Här är mitt första försök med Sitting Bull

[GunillaR]
0

Bifogar förlagan

[GunillaR]
0

Jag kan göra bättre. Detta var ett mycket hastigt jobb under tiden jag väntade på tvätten.

Ska putsa lite på den senare. Ser att jag missade helt hans högra kindben. Det försvann i håret…….

[GunillaR]
1

Så här blev lite bättre.

Bybo
0

Men, hjälp vad du är duktig..OCH tar dig för… Jag tar bara fram pennor eller penslar som jag till sist måste ta bort. Längre har jag inte kommit, men känner att din site här kan ge mig en spark i baka :))

[GunillaR]
0

Jo men man måste ta sig för. Pennor, penslar, färg, block och staffli finns alltid framme numera. Det är min passion så varför skulle inte mina verktyg få vara framme. Glad

De e bar å sätt igång Tungan ute

Playja
0

Men jösses vad snabb du är Gilla  *s* Skrattande

Indiania
0

Du är som vanligt helt suverän Gilla! SkrattandeCool

" Var nära naturen - var när dig själv "

lenmor
0

Här är min indian, en schaman från Peru. Han var här i Stockholm förra året, en vän som träffade honom tog ett kort som jag målade av för jag tyckte han var så vacker.

Ansiktet försökte jag att avbilda så gott det gick men hatten är rester från en undermålning som bestod av solrosor. Jag målar ofta över gamla målningar och behåller en del från gamla målningen.

Indiania
0

6#8 Men lenmor, Gud så fint! Kram

[GunillaR]
0

# 8 - Åhhh så vacker han är! Och vilken själ ögonen har! Glad

(hmmm………och jag som slänger gamla dukar….)

lenmor
0

Tack så hemst mycket Indiania!

[GunillaR]
0

Tack för era beröm Kyss

Det var en skiss, mycket hastigt gjord, men det kan nog bli bra om jag verkligen lägger ner mer tid och gör om den. Så där håller jag ofta på, gör nya skisser tills jag är nöjd.

lenmor
0

Gilla, släng inte gamla dukar, det kan bli jättespännande bilder ibland när man målar på en gammal målning. Schamanen här och ärkeängeln Gabriel som jag har i en annan tråd här är exempel på det.

[GunillaR]
0

# 13 - Ja jag kommer ihåg ärkeängeln som var en fantastisk upplevelse. Jag slänger inget hädanefter!

Flört

Playja
0

#8..

Den är ju helt underbar.. och håller med Gilla… vilket liv i ögonen *lyrisk*

[Franko]
0

#3 Ja den vart ju bra! Det vart likt han. Men vad snabbt du gorde den.

#8 Men gud så läcker. Wow! fint ansikte. Jag gillar färgerna. fina penseldrag.  En sån där skulle jag kunna tänka mig att hänga på väggen.

[GunillaR]
0

# 16 - Tack, jo det var en riktigt snabbis! Jag kommer göra om hónom vid tillfälle. När jag stressat av lite.

lenmor
0

Tack Franko, men det är nästan inga penseldrag i den här målningen. Jag målar mest med kniv….. precis som en av mina konstnärliga förebilder… Strindberg

Eija
0

Säger bara ett enda ord…WOW! till er båda gilla o lenmor….och hur kan du få till det så bra med kniv,…fattar nada….och visst är han så vacker..

Eija
0

Sätter in en blygsam liten tavla på en indian, som jag måla med akryl för 5 år sen…inget märkvärdigt alls…fick se en liten annons om indianuppträdande, och då var ansiktet där, och jag tyckte han var så vacker…resten är bara påhittat….

Choklad
0

Jag tycker mycket om indianer så denna tråden bokmärker jag. Ni är så duktiga  (Gilla, din indian heter Sitting Bull. Han var även schaman och han kunde "prata med solen".Glad )

(Ok nu ser jag att du gjort en länk )Skäms

U R us

[GunillaR]
0

# 20 - Han är jättefin Eija. Ett vackert ansikte, fina färger och fin komposition!

# 21 - Jag visste inte att han också var schaman. Intressant, för nog kände jag något viss igår när jag tittade på hans blick.

enola
0

Vackra indianer! Verkligen!

Jag brukar också målar över äldre målningar och behålla lite av den gamla bilden, speciellt när jag målar abstrakt.

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

KitoBonito
0

Underbara bilder, allihop!

lenmor
0

Jättefin målning Eija.

Indianer är kul att avbilda med sitt särpräglade utseende och sina vackra, färgstarka kläder, som alla indianer har oavsett var i välden de bor.

Eija
0

Tackar så mycket Gilla och lenmor…man kanske skulle prova på en teckning, rita av någon på dessa sidor som du länka till morgaine…får se när orken o lusten kommer tillbaka…Glad

[GunillaR]
0

# 26 - Det måste du absolut göra. Glad

Emo
0

Mina indianer FlörtGladOskyldig

Vill du se de andra, deras hästar och byn?

Emos indianer

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Choklad
0

# 28 Skrattande De är jättefina! Jag fattar inte hur du kan…

U R us

lenmor
0

Emo, va´ gulliga!

Eija
0

#28…Va härliga indianer, och så annorlunda…du är kanonduktig på detta…

Emo
0

Tac för era vänliga kommentarer.

När Hubert var på marknad, så fanns det ett stånd där indianer sålde tomahawker totempålar och tält.

Indiania
0

#28 0ch #32 Vad du kan skapa, de är så fina dina indianer!Skrattande

[GunillaR]
0

# 28 och 32 - Wow! Så fina och helt oemotståndligt söta de är. Och hur sjutton bär du dig åt för att få till det så? Glad

Emo
0

godisgrisen
0

#28 Wow! Jätteläckra gillar hela gruppen och deras placeringar.

#34 Ha haha! Underbart.

Rolig konst är bra konst.