Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettteckning
Läst 7307 ggr
[Franko]
0

Lite av mina "alster"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, ni ville se mina alster sa ni. Så här får ni se lite. Jag börjar med en teckning på en tjej

[Franko]
0

Och en hund

[Franko]
0

och nån kille ur nån tidning. Har ingen aning vem det är.

[Franko]
0

En kändis som jag började skissa upp. Är det nån som kan se vem det är?

[Franko]
0

En till VovVe

[Franko]
0

En Kändis. Gissa vem?

[Franko]
0

1 Indian

[Franko]
0

En till indian

[Franko]
0

Och en till

[Franko]
0

Och här lägger jag in den sista teckningen (för nu iallafall). En HÄST.

[Spanaren]
0

Bugar mig mycket vördnadsfullt för din konst!

Fullkomligt utsökta motiv och jag njuter av att se deras blickar, för du har fångat in hela känslan i dem.

Dina motiv lever och vill berätta sitt liv … så min fantasi skenade iväg när jag tittade så utsökt på dem.

Kändisen känner jag igen men får inte fram namnet Skäms

Utsökt bra … tack Kyss /kram

DesK
0

Kändis 1 = Mikael Persbrant
Kändis 2 = Drottning Silvia

Fina bilder men bland dessa är nog första vovven en farorit och indianerna Glad

/Désirée

[GunillaR]
0

Åhh vilka fina bilder! Persbrandt och drottning Silvia kände jag igen.

Men dina indianer, de berör mig djupt i hjärtat.

Tack för att du ville visa Glad

Choklad
0

Indianerna Skrattande

Vad bra du tecknar! Du kan frammana livet i bilderna och jag bara njuter av indianerna! (vet du vad den sista indianen heter?)Glad

U R us

[Franko]
0

#10 Tackar tackar! Vad härligt att höra Glad

#11  & Tack! Rätt på båda gissningarna!

#12 Tack så mycket! Ja indianerna är jag nöjd med. Särskilt den sista.

#13 Tack! Nä jag kom inte ihåg vad han heter. Men han var rynkigare & gamlare på det riktiga fotot. Vet du vad han kan heta ?

Indiania
0

Åh vilka fina indianer du tecknat, så verkliga GladDu är verkligen duktig!

" Var nära naturen - var när dig själv "

Choklad
0

# 14 Nej jag är inte säker….ska kolla om han finns i min indianbok…

U R us

Ibbe
0

Excellent my dear artist :-)

Tack för ordet
... och du... take care out there!

Inga-Britt I-B Gustafsson

minda
0

Kan månne killen från tidningen (om det är en kändisbild) vara den där ena skådisen från Twilight filmerna (han som de blonderat för filmrollen) minns inte namnet…liknar nämligen lite honom!

Indianbilderna är utsökta, har du teckat dem av gamla indianfoton? Tycker mig känna igen några av dem! Skrattande

Indianflickan är en definitiv favorit.

[Franko]
0

#17 &´#18 TACK! Glad

#18 Det var nåra år sen (kanske 5) jag ritade den . var den killen känd sen innan?     Det är mycket möligt att det är en kändis men vet inte om det är han.

Bybo
0

Vilka fina teckningar. Även jag kände igen Persbrandt, Silvia och Sitting Bull :))

Playja
0

Mycket fina teckningar! Skrattande

Tack Bybo… Sitting bull är det ju… oj vad jag klurat på det. *s*

[GunillaR]
0

# 20 - Ja det var ju så han hette!

Ibbe
0

Kusligt det här… igen… köpte en bok idag av Dee Brown "Begrav mitt hjärta vid Wounded Knee" och på framsidan … Sitting Bull! Förstorad bild av den ovan…

Tack för ordet

[GunillaR]
0

Hmmm……………. ja där finns mycket budskap att hämta från detta folk! Tiden är ju sådan just nu att vi behöver påminnas om vem vi är.

Bybo
0

#23 Häftigt..nån mening med det kanske?

[Franko]
0

#20  Är du verkligen säker på att det är Sitting Bull ? Jag tycker inte riktigt att det är likt han. Jag frågade en annan person som jag vet gillar indianer. det var hemma hos henne jag ritade den. Hon sa först som ni att det var Sitting Bull, sen sa hon nä föresten det är nog He Dog. Fast hon är inte riktigt säker.

[GunillaR]
0

Jag tror inte heller det är Sitting Bull. Har kollat på de bilder som finns av honom och det stämmer inte. Men det är en känd hövding, men vem?

*kliar mig i huvudet*

Ibbe
0

Jo, mina damer… det är Sitting Bull…

http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/WWsittingB.htm

Tack för ordet

Playja
0

Jag måste skaffa mig ett liv.. *asg* Fastnade  totalt på #8… och vem det kan vara. Tungan ute

Jag kan jag hittat vem det är. Wolf Robe - Cheyenne

Vad tror ni?

Bybo
0

#29 Hehehe…har fastnat jag också. Kan det vara han här dååå?

Playja
0

#30..  Har du kollat min länk i  #29 Bybozan? Kyss

Det är väldigt likt med pälsbeklädda flätor samt "skarfen" med den runda "sarfklämman" Fjädern har samma sena lutning nedåt. Tycker Franko´s teckning är jättelik Wolf Robe bilden.   Skrattande (länken i inlägg 29)

Bybo
0

#31 Jo, jag har kollat din länk, och han var också lik , ska kolla fler gånger. Jisses, vad man kan fastna. Ungarna brukar kalla mig Googlenörd :))

Playja
0

*ha ha ha* Googlenörd!  Här är en till!  Kyss

Bybo
0

#33 *fniss* Skönt att höra. Ibland vaknar jag på morgonen och tänker - vad tusan var det som jag skulle googla på nu igen!? Fast nu Altavistar jag :))

[GunillaR]
0

# 29 - Jag tror absolut att du har hittat honom! Bra jobbat! Han är så vacker och ståtlig!

Själv satt jag halva kvällen och gick igenom samtliga av hövdingarna, men fick inte upp honom.

Jag tror bestämt att de alla vill säga oss någonting. Hmmm…. funderar på om jag skulle ge mig på Sitting Bull - åtminstone försöka. Om den blir bra är det en heder till honom och blir det inte bra så är det en bra övning.

Bybo
0

#35 Där sa du nåt. Jag kanske ska föröka att teckna av lite som övning. Det har jag nästan aldrig gjort. och teckna för huvudtaget har jag inte gjort på många år..ifs inte målat heller. Men nu, får jag kanske tummen ur :)) Ni inspererar mig!!

Bybo
0

#29 Det är nog han asså :))

Playja
0

#35..

Jag googlade på He Dog vilket jag inte alls tyckte va likt men så hittade jag denna sida --> NATIVE AMERICAN WISDOM som är full med uppgifter och bilder.

*ha ha ha* Franko fick "igång" oss ordentligt!

Skall bli kul att ta del av din Tatanka Yotanka (Sitting Bull) om du gör en målning.Flört

…………………………………………….

Ja Bybo… sätt igång och teckna nu! Glöm inte att visa oss sedan! Kyss

Ibbe
0

Det är Sitting Bull… titta här: http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/WWsittingB.htm

Tack för ordet

[Franko]
0

Ja ibland kan man bli som besatt av att försöka lista ut saker/komma ihåg saker. Tex komma ihåg namn o sånt brukar jag fastna på. jag sökte också på google och hittade bland annat wolf Robe-bilden som jag tyckte var lik. När jag jämför bilderna med varran… o ser på detalerna så tror jag faktiskt det… Att #8 ska föreställa Wolf Robe i #29Flört .  Jag tycker inte att det ser riktigt ut som samma person, men man ser att det är likadan bild, samma rynkor o skuggor, samma kläder o flätor, samma lutning på fädern…   Fast på fotot har han längre fjäder, och han har ju  två fjädrar Obestämd.  Men det måste ju bara vara den här. Dom kan ju inte ha gjort flera likadana foton med olika personer och fjädrar. Nä. Det måste va samma!

Vad roligt att ni blir inspirerad att rita. Kanske man ska göra en "indian-ritar-tråd" ?

minda
0

Haha, nä det är inte sant, satt själv och googlade en god stund, för jag var helt tvungen att gå och lägga mig Skrattande

Ni är härliga, ju!

Wolf Robe verkar det vara tyckser jag! ögonlocken och fjädern matchar!

[GunillaR]
0

Nu har jag öppnat en tråd där vi kan lägga in våra indianer. Wolf Robe vill jag gärna försöka mig på någon gång. Han är så stilig!

minda
0

Oja, man blir riktigt…rörd Skrattande

bra gener där…

Playja
0

Vilken härlig tråd detta blev! *I like*  Skrattande

Vad som är lite förvillande med Frankos teckning är att h*n/du föryngrat samt att håller man för vänstra ögat på bilden i min länk ser man mer likheten med Wolf Robe.

Din teckning Franko är lite "förskönad" men så likt! Flört Jag ger mig inte på det! *asg*  Tungan ute

Eija
0

Jag måste säga att det är  Wolf Robe i mina ögon…så likt…

Va duktig du är att teckna…Franko….

[Franko]
0

Här är föresten fotot på wolfrobe..

[Franko]
0

#45 Tack Eija!