Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettoljemåleri
Läst 2851 ggr
[Jeremina]
0

Min pappa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här tavlan har min pappa målat!

stina63
0

Vacker bild från en bäck och snötäckta berg.,

[Jeremina]
0

Tack Stina!

Vet ni när min mamma ville skiljas 1992 så målade min pappa en tavla av en kyrkogård där en hand sträckte sig upp ur en grav. Han sa att det var hans hand och sorg Gråter den var gripande att se..

Men strax efteråt träffade han sin nuvarande sambo Glad

Jag undrar om han sparade tavlan?

enola
0

Det här är en typiskt tavla som jag bara kan beundra! Älskar hur man med stora klickar färg och penseldrag kan skapa nått så realistiskt!

Står man långt bort och iaktar tavlan så smälter allt ihop realistiskt, men går man nära så ser man hur allt bara var en listig illusion! Din pappa var en skicklig konstnär måste jag säga! :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

stina63
0

Jeramina han målade sina känslor som han hade inom sej. Fråga honom om han har tavlan kvar. Kanske har den gömd längst in någonstans.

[Jeremina]
0

#3 Tack och jag ska hälsa pappa för han lever fortfarande så kanske jag kan få honom att måla fler tavlor…

Stina om han har tavlan kvar ska jag fråga om jag får lägga in den här!

Ylva-Li
0

Vilken mysig tavla! Den känns så rofylld.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

[GunillaR]
0

Jeremina, jag tror att vi får komma hem till dig på konstutställning Glad

Underbar bild! Detta stora berg riktigt känns hur stort och högt det är och hur liten man känner sig när man tittar upp. Kraftiga och bestämda penseldrag som jag avundas!

[Jeremina]
1

Gilla det måste jag berätta för pappa för han tycker inte att jag ska ha dem på väggen Obestämd

Ändå fick jag ju dem av honom Flört

[GunillaR]
1

Det är nog så att man själv är sin värsta kritiker.  Tycker inte du ska göra som pappa säger Flört

[Jeremina]
1

Jag tror jag ska köpa några dukar och färg till honom och tvinga honom att måla fler!

[GunillaR]
1

Absolut! Lås in honom med färgerna, dukarna och stafflit!

[Jeremina]
1

Det ska jag göra och jag ska ta hjälp av hans sambo som ju finns här på iFokus men det vet du väl redan Gilla? Nickenikita kallar hon sig!

[GunillaR]
1

Bra, då är ni två mot en!

Agda
1

Vilken underbar tavla!

Doris
1

Vilken vacker tavla din pappa har målatGlad

Allting är möjligt

Eija
1

Vilken fin tavla…tänk va mycket talanger det finns egentligen….härligt att se några av alstren här

[Spanaren]
1

#0 Denna är bara så underbart vacker … hälsa pappa det Flört

/kram

[Jeremina]
1

Åh, tack Agda, dolla, Eija och Spanaren han kommer att bli mallig Glad Kram tillbaka Spanaren!

Indiania
1

Vilken vacker tavla din pappa skapat! Glad Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Jeremina]
0

Tack Indiania Kyss Kramis!