Inspiration
Ibland blir det ju så att man får total idétorka och behöver en liten "igångsättning" så att man kan plocka upp något och spinna vidare på.
Hur gör du för att få inspiration?
Musik, bilder, media, känslor?
Berätta!
Jag går en promenad, ser på träden och fåglarna…jag kan också få inspiration när jag tittar i en tidning, det finns jättemycket som sätter igång fantasin där.
Men också sådant som solens sken genom fönstret, eller skuggorna på väggen, hur det lyser genom ett glas och ut på bordet..
Och att ta foton av olka saker i konstiga vinklar ger mig inspiration.
Att läsa en historia; sagor eller annat liknande.
Drömmar.
U R us
Det är ungefär som hos mig. När jag söker efter inspiration så kommer den till mig på olika sätt.
Det kan vara en scen i en film, TV-serie. Eller en bild som jag ser i en tidning. Ibland när jag har en idé om att jag ska måla något speciellt men behöver lite info om hur detta ser ut, så brukar jag få massvis med inspiration till andra bilder. Det där är riktigt kul 
Eller gå in på någon fotosida och bara bläddra……
Jag har några modetidningar som jag har fått av min dotter, och de är bra att öva på att teckna av människor och annat.
Jag gillar parfymflaskor och blommor , som i ett stilleben..
Bara för det fick jag lust att rita det nu..
tänk en såndär väldigt gammal parfymflaska, och en ros…
U R us
Jag inväntar inspirationen och den går inte alls att tvinga fram för då blir resultatet därefter.
Hitta igen dig själv och må bra så flödar ditt flöde bäst 
Titta i naturen, titta på dina medmänniskor och titta och dröm dig bort och så helt plötsligt så finner man igen sin skaparkraft 
# 4
nej, inspirationen kommer när den vill..jag mår dåligt om jag inte "får ut" alla bilder som poppar upp i tankarna, och ofta är det människor som vill bli ritade och då kan det bli problem för jag är inte så bra på det…man får göra så gott man kan 
U R us
Böcker, tidningar, TV reklamblad och mycket annat visar saker, som gör att jag vill göra något liknande i pärlor. På Pärlplatsen hade vi länge roligt med utmaningar och då fick man tänka lite. Det roligaste var när jag, på begäran av vännerna där, gjorde historien om marknadsbesöket. Det finns en sida om hur olika kommentarer förde historien framåt. Efter 29 rutor pausade jag. Deras kommentarer hade annars kunnat få berättelsen att fortsätta länge till. Marknadsbesöket
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
När jag ser andras målningar och målningar ur tidningar o böcker. eller ja, inte bara målningar. lite annat kreativt också.
# 7 - Jomenvisst är det så! Att man inspireras av varandra. Om man ser ett verk som man attraheras av så blir man ju väldigt sugen