Mina tavlor
Helt OT, men när jag läste rubriken så tänkte jag på helt andra saker.. och såg allt som en film framför mig! 
Jättefina alster, jag gillar båda.. skulle mycket väl kunna ha #1 på väggen, lite fräsigt att den är så stor!
O så fina! Den första gillar jag, ger mig en känsla av trygghet.
U R us
Äntligen fick jag tid att kommentera dina bilder också. Men först så vill jag hälsa dig välkommen hit till Konstnärer, och hoppas att du framöver vill dela med dig din konst och dina tankar.
Den första bilden ger mig så otroligt mycket värme och kärlek. Jag känner verkligen in denna Gudinna som delvis är så mild men som också verkar vara full av "små hemligheter".
Hela tavlan är mycket balanserad i sina tre delar som ger en helhet.
Underbar!
Andra bilden - jag måste bara le med hela ansiktet. Denna symbol Orobouro som normalt brukar avbilda en orm som äter sin egen svans. Och här har du valt kvinnan, Gudinnan, istället. Härligt!
#2 Hahaha! Jag tänkte faktiskt åxå så när jag såg min rubrik
Men så blev det och tolkningen är fri.
Tack Choklad!
#4 Tack för välkomnandet Gilla. Prästinnetavlan skiljer sig så markant från resten av mina tavlor. Men det är kul att utvecklas och se att jag kan göra annat också, dock med samma tema. Och Orobouron, kvinnan/gudinnan sitter ihop med månskäran.
Så fina så!
#0 Mycket fina och jag bara älskar #1 /kram
#8 Urtjusig..
Tack nabbam 
# 8 Behagfullt vackert och läckert med sand från Kapstaden … gillar
/kram
# 8 - Aha, detta är mångudinnan som sedan blir Orobouro! Mycket vackert och intressant detta med sanden.
En teknisk fråga, om sanden har någon inverkan på färgens hållfasthet? Så att det sitter kvar.
En till fråga, vet du om det går att göra så med oljefärg också? Blanda in olika material i färgen. Jag har nämligen några idéer som jag skulle vilja testa.
Tack för er feedback 
Gilla jag tror nog att du kan blanda i nästan vad som helst i färgen, tror inte det är några problem med oljefärg. Testa bara! Sanden/färgen sitter fast hur bra som helst, det gäller väl bara att blanda den ordentligt så att all sand blir fuktig av färgen. Det är spännande med olika textur i en tavla ( om det nu heter textur?) Ja ja, jag tror ni förstår
Den sanden är även i Oroubouros månskiva, men det syns inte riktigt på bilden.
Så som du tolkar det Gilla har jag inte tänkt på, men det låter trevligt.
Men då ska jag försöka med oljefärgen. Jag gör bara några tester först innan jag ger mig på en "riktig" målning. Man kan ju köpa fågelsand där det också finns små snäckskal, det kan ju bli en intressant texture.