"Fotokonst" av EeWeeM
Tänkte visa lite vilken slags fotografering jag ägnar mig åt.Ofta är det naturbilder där jag vill fånga "moments" eller byggnader/delar av byggnader.Vissa bilder låter jag vara orörda medan andra använder jag orginalet för att skapa stämningar.En bild kan förändras till så många olika stämmningar och det jag tycker är intressant är hur jag genom att förändra en bild kan påverka betraktaren av bilden.Jag delar mitt fotointresse med min son men han är mer focuserad på växter i närbild.
Så ska vi se om jag lyckas med att lägga in någon bild…
Bild ovan:Taget inne i Vadstena klosterkyrka och omredigerad i färgsättning och ljus.
Jag tar gärna emot förslag och konstruktiv kritik eftersom jag är mycket intresserad av att se vad betraktaren som ser bilden tycker,tänker,känner eller om bilden helt enkelt inte säjer ett dugg.
Detta för att jag vill lära mig mer om att skapa just stämning i bild.
Tänkte framöver ifall någon är intresserad, visa en orginalbild och hur olika det går att skapa en stämmning bara genom att ändra ljus och effekter,färgsättning.Eller hur bilden kan vara jättemysig till att bli riktigt obehaglig bara pga färgändringar.
Det är jätteintressant att exprimentera med.
Men det får bli senare ifall någon är intresserad av detta.
Nedanför den rutan där det står "kommentera inlägget" (alltså där man skriver) så finns det en pytteruta där man ska bocka för. "Visa bild direkt i inlägget" står det. men jag vet inte om man måste ha iFokus +…..
Jag kan inget om hur man kritiserar just foton på ett profisionellt sätt. Men dina bilder är jättevackra! Jag älskar fönster och även alla slags portar..och att se hur ljuset faller in genom kyrkfönstret ger mig en speciell fridfull känsla.
Solen är ju coolt fottad! Som ett öga som ser ner på oss..
Alla fotona är fina och inger harmoni i färgerna och skuggorna..jättefina!
U R us
Kryssrutan "Visa bild direkt i inlägg" finns bara hos dem som är sajtadminer eller plusmedlemmar. Man kan kringå detta genom att be någon sajtadmin bocka i kryssrutan så att bilden syns direkt i inlägget.
/Désirée
Ok tack för informationen.Jag kikade även på supportsajten där jag läste att man måste vara plusmedlem så jag får väl fixa till det framöver.Har ändå tänkt bli plusmedlem sedan länge men har inte orkat fixa till det.
7//äsch jag är bara en amatör fotograf själv så jag tycker bara det är kul att höra ifall andra får någon känsla eller tanke kring ett speciellt foto så jag vet till en annan gång hur jag ska mixtra med orginalbilden
och tack för dina vänliga ord!
#3 och #5 tyckte jag om!!
Oj så vackra foton….dom är som tavlor….och va duktig din son är…helt fantastiskt….
Så för mig finns inge negativt kritik alls, dom är hur fina som helst dina bilder…
Vilka underbara foton
Här kommer det rosor till dig och din son!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Så fina och vackra foton och vad ska det bli av en så duktig fotograf redan vid 14 års ålder?