Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettteckning
Läst 6843 ggr
Eija
0

Påbörjad mops..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag börjat på min sons ena mops Winston…skall se hur det går…har ju aldrig ritat en mops förut, och nu skall det bli två….och man ser ju redan nu att dom är inte lika varandra…..som man först tycker när man ser en mops…

Tänkte bara att ni skulle få följa med på resan till en färdig hund

DesK
0

Vad spännande! Redan nu är din bild detaljrik Glad

/Désirée

[GunillaR]
0

Jätteskoj att följa processen!

Eija
0

Tackar så mycket…nu har jag kört på mera…såg att bilderna blir lite olika eftersom jag tog fotot på den senaste när den står lutat mot väggen, och den andra låg ner på skrivbordet…

här kommer iallafall nästa bild….

Eija
0

Nu blir det ett litet uppehåll, för gubben min kommer äntligen och stannar i 4 dagar…så jag får se när jag sitter vid mopsen…det kan ju bli en stund senare i kvälls…..Flört

Eija
0

Kan visa orginalet så länge, tog mig friheten att ta bort tejpen på ena örat….dom gör så för att den skall få rätt form medans dom växer, för utställning….hans båda mopsar går ju på utställningar då o då…och dom har fått fina priser…..

Kan tillägga att tejpen gör inge ont, så det är inte djurmisshandel, ifall att någon tror det….

Eija
0

Nu är Winston klar….känner att jag kan inte göra mer på den…blyerts är ju vänligt på det viset att man kan sudda….men om man har strykt på kraftigt så går det inte att ändra sen….så nu får den vara….känner det så…Glad

Nästa mops blir en liten Wilfred…han är inte alls lika skrynklig…han är inte året ännu, så det kommer kanske sen….

[GunillaR]
0

Naw,  så söt han är!Glad

Tänk att de kan vara så söta med alla sina "skrynklor". Du har gjort ett bra jobb här också!

Eija
0

Tack Gilla….visst är han go, brukar säga att det är allt farmors lilla pojke….och då blir han så glad, och fnyser sådär gott med sin lilla nos, och slänger sig på rygg….Lilla Wilfred har jag inte träffat ännu…han kom strax efter vi hade varit där….men han är nog så go han med…

[GunillaR]
0

Det låter jättemysigt!

[Spanaren]
0

Vädigt likt och tummen upp till dig Eija Flört /kram

lenmor
0

Oh!!!! vilken gullig mops. Va fint du får in ett personligt uttryck i hundarna, det var väl du som målade schäfern också??? Det var också jättefin.

stina63
0

Så söt mops.. Mycket likt på fototGlad

Eija
0

Tack alla snälla….jag hoppas verkligen att det skall bli likt så mycket som möjligt…det är ju viktigt för ägaren….dom skall kunna se på en gång att det är just den hunden….

#11…ja det är jag som har ritat schäfern med…inte målat….men du kanske skrev fel o mena teckna…

[rolnor]
0

Har vuxit upp med 2 Mopsar, en svart (Rocke) och en ljus (Fonzie), mitt hjärta klappar alltid lite extra när jag ser en Mops eller en bild av en. Din ser ut att bli jättefin!Glad

Indiania
0

Vad duktig du är Eija, vilken gullig mops och väldigt välgjord!Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Eija
0

Tack för era ord …blir så glad….nu har jag ritat den andra mopsen med..Wilfred"….han är inte alls lika rynkig som sin äldre polare…här kommer orginalet först…

Eija
0

Här kommer teckningen….

[GunillaR]
0

Så söt han är, Wilfred Glad

Du börjar verkligen få upp ett eget "schvung" nu i dina porträtt. Detta blev också jättebra !

Tummen upp!

Eija
0

Tack så mycket Gilla…SkrattandeKyss…ja, man liksom börjar få till den där löpandeband principen…he,he….och självklart så går det ju bättre o bättre ju fler man gör….som med allt annat….

Bara att känna in pennorna gör en stor skillnad….först tar man bara på måfå och provar sig fram…men nu vet man vilken man skall ta utan att behöva det…

Choklad
0

men va söt han är! Man smälter ju..du har verkligen fångat hans personlighet! Glad

U R us

Eija
0

Tack snälla Choklad….det är ju just det man vill….att husse o matte känner igen sin lilla telning….