Stinas målningar
Mycket bra teckning av örnen (det är väl en örn, eller?)
Målningen gillar jag. Det finns en ljus och varm känsla och ett hoppingivande motiv. Tänker först på ån som börjar som en källa någonstans i bergen. Livets källa, livets vatten.
Vad är det för färger du använt här?
Tack Jo jag tror det är en örn..
Jag får kolla på färgerna vad det är för något. Tror det är acrylic färger. Testar mig fram för jag har innan använt oljefärger
Jag har aldrig testat med akrylfäger!
Örnen har jag använt färgade pennor som man doppar i vatten. Men kommer inte ihåg var jag köpte de. Men de var rätt roligt med dom pennorna
Men jag gillar bäst Oljefärger. Men får sådan huvudvärk av de. Så jag tänkte jag skulle hitta något annan färg istället
Är du säker på att det är färgen som du får huvudvärk av?
Nä de har du rätt i. Det är inte färgen utan de andra terpentinen eller vad de nu heter.
Terpentin och linolja.
Det finns andra medium att använda om man vill tunna ut färgerna, till exempel Liquin. Det är en gelé som man blandar ut i färgen och som även ger en liten glans. Färgen torkar snabbt.
Det finns också andra målarmedium. Jag ska göra en liten sammanställning av dessa och presentera dem i ny tråd.
Det är terpentinen som gör att jag får huvudvärk inte färgen gilla.
Men Liquin tror jag ska fixa köpa hem. Tack för tipset
Ja terpentinen kan ju göra vem som helst illamående. Jag använder denna endast då jag ska grunda en målning. Sen får denna stå på balkongen tills den är torr.
#0 Snyggt jobbat
#1 Har ni sett att huset lever
gillar denna också.
/kram
*11 Lever
Jo när jag tittar så ser det ur som huset ska iväg någonstans hehe.
Tack Spanaren.
Gillar din örn..så stolt den ser ut,! 
Det finns oljefärgen som man kan spä med vatten, jag har använt sådana, eftersom jag inte heller tål terpentlukten.
U R us
Tack choklad Så det finns oljefärg som man kan spä med vatten. Toppen. Jag får besöka en ordentlig färgaffär där dom säljer lite av varje
Stina, jag kan rekommendera Drewex eller Martins Color på Norregatan. Han är mycket tillmötesgående och vänlig och hjälper så gärna till med råd. En liten och personlig butik.
Stina! Jag blev väldigt förtjust i din örn. 
" Var nära naturen - var när dig själv "
*15 Tack Gilla jag ska dit en dag kolla vad dom har
*16 Tack indiania.

# 17 - Martins Color tog över Annies Ramstuga som låg i hörnet Djäknegatan och Stora Nygatan.
Oj Tna detta har jag helt missat
Vilka fina målningar, örnen är detaljrik men ändå inte överarbetad och stugan har ett härligt ljus som leder till drömmar 
/Désirée
Tack Desk.. Är rätt stolt över örnen,
Det ska du vara! 
/Désirée
Men den är målad med färgade pennor som man doppar i vatten om man ville de skulle flyta in i varandra. En av mina bästa som jag har gjort