Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettoljemåleri
Läst 3093 ggr
stina63
0

Stinas målningar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hm jag har målat lite. Men Dom är inte så värst bra, men visar dom ändå.

Har inte målat innan utan enbart ritat med blyersGlad

stina63
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en annan där jag lekte med färgerna.

[GunillaR]
0

Mycket bra teckning av örnen (det är väl en örn, eller?)

Målningen gillar jag. Det finns en ljus och varm känsla och ett hoppingivande motiv. Tänker först på ån som börjar som en källa någonstans i bergen. Livets källa, livets vatten.

Vad är det för färger du använt här?

stina63
0

Tack Jo jag tror det är en örn..Skrattande 
Jag får kolla på färgerna vad det är för något. Tror det är acrylic färger. Testar mig fram för jag har innan använt oljefärger

[GunillaR]
0

Jag har aldrig testat med akrylfäger!

stina63
0

Örnen har jag använt färgade pennor som man doppar i vatten. Men kommer inte ihåg var jag köpte de. Men de var rätt roligt med dom pennorna

Men jag gillar bäst Oljefärger. Men får sådan huvudvärk av de. Så jag tänkte jag skulle hitta något annan färg istället

[GunillaR]
0

Är du säker på att det är färgen som du får huvudvärk av?

stina63
0

Skrattande Nä de har du rätt i. Det är inte färgen utan de andra terpentinen eller vad de nu heter.

[GunillaR]
0

Terpentin och linolja.

Det finns andra medium att använda om man vill tunna ut färgerna, till exempel Liquin. Det är en gelé som man blandar ut i färgen och som även ger en liten glans. Färgen torkar snabbt.

Det finns också andra målarmedium. Jag ska göra en liten sammanställning av dessa och presentera dem i ny tråd.

stina63
0

Det är terpentinen som gör att jag får huvudvärk inte färgen gilla.Skrattande Men Liquin tror jag ska fixa köpa hem. Tack för tipsetGlad

[GunillaR]
0

Ja terpentinen kan ju göra vem som helst illamående. Jag använder denna endast då jag ska grunda en målning. Sen får denna stå på balkongen tills den är torr.

[Spanaren]
0

#0 Snyggt jobbat

#1 Har ni sett att huset lever Flört gillar denna också.

/kram

stina63
0

*11 LeverSkrattande Jo när jag tittar så ser det ur som huset ska iväg någonstans hehe.
Tack Spanaren.Kyss

Choklad
0

Gillar din örn..så stolt den ser ut,! Glad

Det finns oljefärgen som man kan spä med vatten, jag har använt sådana, eftersom jag inte heller tål terpentlukten.

U R us

stina63
0

Tack choklad Så det finns oljefärg som man kan spä med vatten. Toppen. Jag får besöka en ordentlig färgaffär där dom säljer lite av varjeGlad

[GunillaR]
0

Stina, jag kan rekommendera Drewex eller Martins Color på Norregatan. Han är mycket tillmötesgående och vänlig och hjälper så gärna till med råd. En liten och personlig butik.

Indiania
0

Stina! Jag blev väldigt förtjust i din örn. Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

stina63
0

*15 Tack Gilla jag ska dit en dag kolla vad dom har

*16 Tack indiania.

Glad

[GunillaR]
0

# 17 - Martins Color tog över Annies Ramstuga som låg i hörnet Djäknegatan och Stora Nygatan.

DesK
0

Oj Tna detta har jag helt missat Skäms Vilka fina målningar, örnen är detaljrik men ändå inte överarbetad och stugan har ett härligt ljus som leder till drömmar Glad

/Désirée

stina63
0

Tack Desk.. Är rätt stolt över örnen,Glad

DesK
0

Det ska du vara! Glad

/Désirée

stina63
0

Men den är målad med färgade pennor som man doppar i vatten om man ville de skulle flyta in i varandra. En av mina bästa som jag har gjort