Lila!
Lila har alltid vart min favoritfärg, den har alltid kännts annorlunda för mig och utmärkt sig från resten. Viste ni förresten att den lila färgen är den mest högfrekventa färgen?
Nu har jag början lägga märkte till denna underbara färg mer och mer, och det verkar vara mer i mode nu än förr om man kollar in kläder och prylar. Och se bara vad Morgaine valde för färg till denna sajt!
En liten tanke jag har haft nu i sluten av den 4e världen enligt maya kallendern, så kanske det inte är så konstigt att lila med sin höga frekvens lockar människorna till sig!
Så ett litet tips till er konstnärer, fördjupa er i den lila färgen och dess magiska egenskaper! Vår 7e chackra som är beläget ovanför huvudet har också denna färg och är porten till vårt högre medvetande!
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Lila är en underbar färg från ljus till mörklila. Ja varför valde jag lila färg på sajten? Jag satt och tittade på färgpaletten i huvudbilden och fastnaden på den lilla bit av lila som finns där. Det var mina ögon som sökte sig till denna lilla bit.
Jag tänkte använda komplementärfärgen till lila i den andra färgen men det hade blivit lite jobbigt och störigt, så därför valde jag denna ganska intetsägande beige som ändå blir ett bra komplement.
Nu när jag ser din bild här så blir jag väldigt sugen på att prova Vedic Art-grejen. Utgångsfärgen är nog given där 
Lila….en färg som jag gärna använder och älskar men också en färg som jag har haft många och långa diskutioner om med andra…
Lila…kommer från engelskan Lilac vilket är blomman syren och om man då tänker sig hur gammeldaxa syrener ser ut så får man en klar bild av just färgen LILA
Sedan finns ju INDIGO…en mörkt djup "blålila" färg som man se hos penséer och petunior…otroligt vacker färg…man kan drunkna i den.
Din underbart vackra tavla Enola är väl i mörkt blålila med ljusare partier…
Om man gogglar på t.ex lila blommor, violetta blomor, indigo blommor och väljer att se endast bilder så kommer en underbar kaskad av denna färgs mångfald…
Violett och Gredelin kallas också ibland för lila…
LILA, den finns i en uppsjö av varianter och är väldigt mystisk på det sättet den går inte att bestämma, som tex någon av grundfärgerna gör och faktsikt så rör den sig i sitt spektra med 970 miljarder svängningar per sekund…häftigt va!
Den är snabb, nervös och extremt rörlig….härlig underbar färg!

Åh tack för den informationen!
Såg en regnbåge idag och den violetta lyste otroligt stark, den brukar som jag mins det, inte alls vara så påtaglig i regnbågar.
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!