Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettinspiration-och-förlagor
Läst 202 ggr
Tarotstollan
2

Årsmålningar.

Någon som håller på med årsmålningar, månadsmålningar eller veckomålningar?

Hade ingen aning om detta innan jag läste lite inne på Facebook, tyckte det lät både kul och inspirerande.
För de precis som jag som inte visste vad det var, så är det att man målar lite varje dag med en ny färg på en tavla tills året, månaden eller tidsramen som man bestämt från början är slut.
Självklart så gör man som man vill men som sagt det låter kul och inspirerande.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

DesK
2

Intressant! Det har jag inte hört talas om. Däremot så är det ju vanligt med liknade upplägg inom fotografering. Samma bild varje månad t ex.

/Désirée

Tarotstollan
1

Är det någon som funderar på att börja på en årsmålning nu när det snart är dags att börja?

Jag har funderat några dagar och tycker ju mer jag tänker på det, så verkar det kul att i alla fall försöka.
Har lite svårt att bestämma mig för hur stor canvas jag skall ha, men det lutar åt en rejäl stor en. Ett år är ju långt och jag vill inte måla över allt, om och om igen.
Skall kolla hur stor Clas Ohlson kan ta hem, de ligger närmast av de som säljer färdigspända canvas.
Jag vill inte gå genom halva stan med ett segel som kan lyfta hela mig, så roligt skall vi inte ha!😁🪁

Tarotstollan
3

Var iväg och beställde den största canvasen jag kunde hitta igår, det skall vara en som är 1 m x 81 cm.
Även om jag mätt upp det här hemma, så lär den nog verka vara större när man ser den i verkligheten.😁

[Moon AppleGrey]
2

#2: Hmm, kanske ska göra en årsmålning.
Får fundera lite till, men iallafall en kul idé tycker jag. 🙃

Tarotstollan
2

Ja, jag fick idén av en kille inne på Facebook som skrev om det hos en annan konstnär som jag följer.
Om inte annat så håller det ju igång målandet.

[Moon AppleGrey]
1

#5: Precis, det gör det. ^^

Tarotstollan
2

Tänk precis när klockan har klämtat 12 slag och nyårsfirandet är i full gång, att bara gå in och dra den första linjen med första färgen på en helt vit canvas!🤩

• Redigerat 2021-12-05 00:09 av Tarotstollan
[Moon AppleGrey]
2

#7: Ja, det låter onekligen härligt. :)

Men i mitt fall så får det nog bli på morgonen 1:a januari, då jag sällan orkar hålla mig vaken till 12 slaget. 😅

• Redigerat 2021-12-05 00:11 av [Moon AppleGrey]
Tarotstollan
3

Har tänkt så mycket på den här årsmålningen att jag redan börjat få bilder till mig på vilka färger och saker jag skall måla in på tavlan.
Det händer oftast precis innan jag skall somna som sådana här flashar kommer till mig.

Tarotstollan
2

Skulle ju börjat måla idag men det har inte blivit så men jag har lite idéer om hur jag vill starta i alla fall. Får se när jag kan komma igång.

Tarotstollan
2

#8. Började du måla?

Själv har jag gjort en del skisser och olika ritningar men inte kommit längre. Det var ju meningen att jag skulle måla direkt på canvasen men jag kom aldrig dit till att våga börja, har dock inte givit upp! 😁
Att börja från början kan man ju göra när som helst!👍

[Moon AppleGrey]
1

#11: tyvärr inte.
Har haft en hel del förändringar privat på kort tid runt årsskiftet, så har varken haft tid, ork eller inspiration till att måla.

Tänker att jag får ta årsmålningen inför 2023 istället.

Tarotstollan
2

Ja, livet kommer ju först och sen tiden som blir över får man göra vad man kan och vill med!👍

[Moon AppleGrey]
0

#13: ja, exakt.