Vad skulle ni ha målat?
Hej
Vi håller på och fixar upp huset där vi ska bo. Några tips på vad man skulle kunna göra av den här väggen? Tänkte först en svart kontur av ett träd som sträcker sig hela vägen uppför trappen så man nyttjar hela väggen. Överväger någon frän orange färg som bakgrund. Har vitt tegel tapetserat på resten av väggarna. Rummet är alltså hallen på nedervåningen.
är inte vidare bra på färger så ska det vara färger ska det inte vara allt för många nyanser helst.
Ha en bra dag! // Pernilla

en våg som följer trappan och en snygg övergång med en sandstrand och evenuelt en sol ner/upp-gång
Jag tycker det där trädet var en bra idé. Jag hade valt ett gammalt, knotigt träd utan löv (eller några enstaka) att måla av.
Träd är alltid urtjusigt, och en varm orange tror jag funkar fint som bakgrund. En kompis till mig gjorde en väggmålning med en stiliserad hjort, vars horn övergick i en trädkrona, alltså så att hornen växte ut som grenar. Hon hade lite magnoliablommor på grenarna också, himla snyggt blev det.
Tack för tipsen. Jag bangar lite nu på den där orangea färgen. jag är rädd att den kommer sluka hela rummet då resten av rummet är tapetserat med väldigt "lugn" vitt tegel tapetserat. Började överväga kanske ett barns konturer som balanserar på räcket en bit upp och ett barn på en gunga hängandes under trappen.
Ni tror inte att orange skulle skära sig mot det bruna i trappen? Är rädd att det blir konstigt….
Överväger en sval mild lila istället….
Ja jag tror jag ska köra på ett gammalt knotigt träd.
Någon som vill göra ett försök att rita ett gammalt knotigt träd i bara konturer som kan göra sig bra i trappen på bilden? Kanske man skulle kunna ha en gunga hängandes från någon gren eller liknande. Så det inte bara är en stam med utstickande stela grenar som går nedifrån och försvinner upp och det går ju inte göra så det är klasar med löv heller som hänger ned då trädet ska vara dött. Vet inte vad förutom en gunga man skulle kunna ha hängandes i trädet. Jag vill att man ska bli nyfiken på att ta reda på vad det sitter fast i när man ser det från nedervåningen och från övervåningen ska man bli nyfiken på att få se vad det är som hänger ned riktigt.
Kan det här vara något kanske? =/ http://www.zazzle.se/vines_som_hanger_fran_trad_i_tropisk_djungel_vykort-239776376296138742
Kanske man ska ha en katt på en gren eller så också…? :P

en drömfångare LÄNK 
Bra idé. =D
jag skulle målat träd + ugglor… mest för att jag älskar ugglor