Åsikter/Tips om utställningar
Jag undrar vad ni tycker om utställningar?, alltså när ni besöker en utställning skulle ni vilja se att konstnären håller sig till en särskild teknik/motiv eller vill ni se en bredd hos konstnären?
Jag ska ha utställning om några månader, mitt fokus ligger på realistiska porträtt oftast i blyerts eller olja, men jag vill visa upp lite fler tekniker och motiv. Jag tycker personligen det är roliga att se lite varierande konst hos samma konstnär och inte bara en serie av samma motiv. Jag skulle verkligen vilja höra era åsikter?
Intressant fråga. Själv skulle jag nog vilja se en röd tråd genom hela utställningen som knyter samman motiven. Bara det finns något litet i dem som håller ihop dem.
Jag håller med om att det är intressantare att se en större variation hos en konstnär, annars kan jag känna att det blir lätt enformigt. Men jag tror säkert det går att variera sig ganska mycket.
Vad tycker ni andra som har lite mer erfarenhet av utställningar?
A det låter nog rätt det där att ska finnas en röd tråd i utställningen, men som du säger det kan ju räcka med att det är nåt litet i varje verk som sammanbinder dom och på så sätt kan man ändå utforma utställningen ganska fritt.
Tack för att du delade med dig dina åsikter!
Röd tråd som håller ihop utställningen är att föredra,olika tekniker är ok.Tema kan också vara att så enkelt som lika utställningsramar.
Samlinsutställningar är svåra då krävs ett enormt jobb och känsla för att göra utställningar av de som hänger den,
MLL