Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettakrylmåleri
Läst 2829 ggr
[chaie]
1

Självporträtt i process

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag håller på med ett självporträtt (i akryl) i skolan och är i behov av lite feedback och konstruktiv kritik :)

Tänkte att jag kunde lägga upp en bild när jag gjort någon justering (observera att de är tagna med en urdålig mobilkamera)

Så här långt har jag kommit hittills:

Så gott som allt det röda verkar ha försvunnit när jag fotograferade bilden, bakgrunden ska egentligen vara mörkt mörkt vinröd med antydan till ett antal oskarpa rosor. Well well :) bring it on!

[chaie]
0

Jag är medveten om att munnen har hamnat för långt ner :/   har inte vågat flytta på den med rädslan att jag inte skulle lyckas fånga formen igen.

[dynamitella]
0

Jag gillar den! :) Intensivt.

Leramani
0

Läcker!!

De Lapsus Resurgam

[chaie]
0

Så snälla ni är :)

Förutom detaljer i ansiktet så kan jag inte sätta fingret på vad det är som saknas, tydligare rosor och regn kanske?

Kan inte bestämma mig för vilken känsla det är jag jobbar med, bara att där finns någon - eller snart finns någon.

Imorgon ska det målas ;P

Maja2
0

SNACKA om att man sugs in i målningen !!!!!

Lorita
0

Jag tycker inte munen är för långt ner det ger ett intryck av att du lutar dig famåt och kommer ut ur bilden.

Det jag tycker du ska arbeta vidare med det är axlarna, dom käns inte klara.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[chaie]
0

#5 Haha, söt ;3

#6 Kanske inte anatomiskt sett nu när du säger det.. men jag vill att bilden ska vara på pricken lik! Fast det kanske är bäst att låta munnen vara ifred- möjligtvis pilla lite med skuggorna- så att jag inte riskerar att förstöra den helt och hållet ._.

Jo det syns kanske att det var ansiktet som blev "klart" först, jag försöker verkligen att inte stressa färdigt målningen vilket det alltid slutar med att jag gör.. det finns helt enkelt inga genvägar om jag vill ha samma påbyggda struktur. Lager på lager is the shit ;9

Axlarna blir det.

[Sara FE]
0

Wow, den ser fantastisk ut! :)

[chaie]
1

#8 Men tack :)

Kom på att jag glömde ta en bild sist jag var i skolan.. får göra det imorrn ^^, arbetade lite mer med axlarna

[chaie]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Arbetade lite med ögonen och axlarna

Jag försökte att mätta färgerna med ett fotoprogram, men återigen faller det röda bort på många ställen--