Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettarbeten-för-kritik-beröm
Läst 2259 ggr
*HP*
0

Hjälp!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej ni alla!

Som jag har skrivit i mitt förrä inlägg, som också var mitt första, är jag helt nybörjare på det här med att måla. Nu är jag igång med en tjej som jag vill ha lite hjälp med. Vad är bra? Vad är dåligt?

Nu var en av mina gossar på den medans jag lämnade uppgiften för en stund, kladdade med röd färg runt munnen också. Vet inte riktigt än om jag har lyckats att fixa till det.

Vad ska jag göra mer, och HUR i hela världen målar ni ögonfransar så de ser naturliga ut??? Jag har bara lyckats få ett svart öga Glad

Lorita
0

Vill du få ögonfransarna natuliga? I denna bilden skulle jag lägga mer vikt vid formen och utrycket.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

*HP*
0

Naturliga var kanske fel ordval. Vill bara ha dit fransar. Vet bara inte hur man gör. En pensel går det inte med, inte ens den minsta. Har ju inte målat förut så tar emot alla tips och råd . :)

Lorita
0

nu vet jag inte hur stor din tavla är men prova att rengöra en gammal borse till fransar och använd den till att göra fransar.

Man kan också få väldigt tunna sträck om man använder kniven, det gör jag ibland när jag målar glas tex.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

*HP*
0

Tack för tipsen. :) Tavlan är som ett a4 ca, vill inte förstöra de större dukarna innan jag är mer säker ;)

Lurvas
0

Härliga färger!

Råttliv på Runnavägen

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

*HP*
0

Skäms

Tack Lurvas Glad

petrizza
0

Du kanske kakn använda en ren gammal mascaraborste och ta vanlig färg och pensla på med den…?Glad

Min konst- blogg: http://petrahyberg.wordpress.com/

*HP*
0

Ja det ska jag absolut prova också! Tack för tipset. Vi får se vad som blir bäst:))

CatharinaEngberg
0

använd en triggerpensel. Den är väldigt lång och smal i borsten och perfekt till smala stråk av färg.

*HP*
0

Vad är det för pensel? Måste nog fråga efter en i affären.. är den speciellt för oljefärg?

kkarinn
2

jag använder alltid kniv till att göra fransar och andra väldigt smala streck, oftast struntar jag faktist i fransarna.

klippte även av lite av mitt egna hår en gång och klistrade på hahaFlört

CatharinaEngberg
0

En triggerpensel är en väldigt smal pensel med långa strån. Jag använder den i mitt akvarellmåleri. Men fråga i affären hur den fungerar med olja. Annars tror jag faktiskt också att man kan dra ut färgen från en redan målad yta med en kniv så får du tunna tunna streck av färgen.

Måla först ett rakt lite tjockare färgstreck och sedan dra ut fransar med en kniv.

Hoppas du förstår hur jag menar.

Testa först på något annat än den riktiga målningen!

*HP*
0

#11 & #12, tack för era svar.

Kniven har jag inte blivit vän med men jag har heller inte testat med att dra från en redan målad yta, så det måste jag prova Glad Återkommer om hur det gick när jag har provat det.