Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikett: akrylmåleri
Läst 2165 ggr
anQii
1

Yuna från ff10 :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För 2 år sedan började jag på en stor teckning jag trodde de skulle bli nåt av. Ritade Yuna från Final Fantasy 10 :)

Min lust att fortsätta försvann när hon var klar.. hade inga idéer alls :/

Men nu-2012, fann jag lusten igen och hittade den gamla teckningen låg och skräpa lite längst ner i byrålådan :P Tog fram den och eftersom jag börjat måla med akryl så bestämde jag mig för att göra denna i akryl :) Idéerna strömmade på och inspirationen var tillbaka! :D

Idag blev den äntligen klar! :D Gick verkligen inte att få en bra bild, men jag är så nöjd! Och den är såå mycket mycket finare om man får se den själv ;)

[luneri]
0

Vad vacker den blev!

Ibland kan en målning/ideé behöva vila eller vara ifrån den ett tag för att man åter ska finna inspiration. Vad roligt att du fick tillbaka inspirationen och jag hoppas det fortsätter såhär bra!Glad

Porträttet i sig är annorlunda. Hon brukar alltid avbildas med ljusa klara färger, men här har du gjort tvärtom och man får då se henne ur ett annat perspektiv. IntressantGlad

[nadiali]
0

Jag tycker alltid att en målning/teckning är finare i verkligheten och sen så kan det vara svårt att fota utan rätt inställningar på kameran och ljuset. Jag brukar nästan allti fota utomhus.

Jag gillar din målning, den påminner mig om samtidskonsten i Kambodja. Det finns en del otroliga konst där och massa konstnärer att bli inspirerade av, Nhek Dim (Februari 12, 1934 – December 16, 1978) är ett exempel på detta!

[luneri]
0

Precis! Jag håller helt med naidali.

Kanske borde testa att fota utomhus ocksåGlad

Denna kommentar har tagits bort.
anQii
0

Tack så mycket! :) Jo jag tycker väldigt mycket om hennes karaktär ^^ ville prova göra henne lite annorlunda bara :) Har aldrig ens tänkt på att fota utomhus :P haha tack ^^