Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettarbeten-för-kritik-beröm
Läst 2017 ggr
Jojjo-johanna
1

Flicka med hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har jag en teckning jag ritade för ett par dagar sedan. Vill gärna ha lite kritik på den! :)

Bilden är ritad med faber-castell pitt artist pens på a3 papper. Jag använde en mjuk, fuktad pensel för mjukare övergång mellan färgerna.

Funderar på att börja sälja lite teckningar, något förslag på pris samt vart man skulle kunna annonsera ut dem, är född 94, dock sent på året så än så länge får jag väl inte sälja under mitt egna namn på iFokus?

Mvh Johanna

Lorita
0

"är född 94, dock sent på året så än så länge får jag väl inte sälja under mitt egna namn på iFokus?"

Har jag missat någon regel?

Du är riktigt duktig och jag tycker du ska ta kontakt med ett bokförlag, bilder till barnböcker och omslag till andra böcker, skulle denna typen av bild passa perfekt till.

Får jag fråga vad som hänt hunden eller varför du målar en skadad hund?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Lorita
0

Jag var inne på din blogg också http://johannagood.se/ du ÄR duktig Skrattande

Jojjo-johanna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, tack så mycket :D

Jag tittade in på förstasidan där det står det om försäljning av konst och som regel nummer 1 stod det att man måste vara över 18 år för att få sälja på iFokus?

Javisst det skulle kunna vara en idé! Har jag faktiskt inte tänkt på :)

Denna bilden hör ihop med en annan som jag ritade först..(lägger upp den här nedan) Men jag har inte precis tänk ut en berättelse för den -ännu i alla fall ;)

Lorita
0

#3 hoppsan, jag är ganska ny som värd och det måste jag ändra på, min son är lika gammal som du och jag skulle inte vilja att någon hindrade honom på grunda av ålder (mer än att handla på systemet och rösta, även om jag skulle kunna tänka mig sänkt ålder till 16 år på att rösta)

Lorita
0

så var den meningen borta Skrattande

det finns en sajt som heter skrivlust, där kanske du kan hitta någon att sammarbeta med, dina bilder skulle till och med kunna vara grunden till en tävling där inne om du frågar värden så skulle den nog bli väldigt glad för den möjligheten att använda dina bilder i en tävling.

jag måste också säga att du är en väldigt mogen tecknare för din ålder, dina bilder berör verkligen.

Jojjo-johanna
0

Okej, tack så mycket :D

Och tack för tipset, kikar in där nu direkt :D

DesK
0

Jag kan bara instämma med Lorita, du har verkligen talang! Glad Visa gärna mer här av vad du gör! Glad

/Désirée

Jojjo-johanna
0

Tack så mycket :D lägger upp lite allt eftersom! :)

[luneri]
0

Jag håller också med Lorita.

För din unga ålder har du verkligen talangGlad

Jag hoppas det går braGlad

Jojjo-johanna
0

Tack :D

har mejlat runt lite olika djurskyddsföreningar nu och ska se om någon är intresserade av att tex anordna någon utlottning med mina bilder som pris :)

[luneri]
0

Du skulle också kunna höra med de olika djursajterna här på iFokus och se om någon är intresserad.

Lycka tillGlad

Jojjo-johanna
0

Tack!

Japp, skrev ett inlägg på djurhems-sidan så får se om någon hör av sig där :) ska kolla igenom listan imorgon och lägga in på några fler också tänkte jag :)

[nadvard]
0

Du är otroligt duktig!Glad

Jojjo-johanna
0

tack så mycket :D

Shawy
0

Loritas ide om att kontakta bokförlag etc tycker jag låter som en toppenide!

Du är jätteduktig och jag tycker absolut att du skulle passa till att göra fina bokomslag etc.

Jojjo-johanna
0

Tack!

Ja tänkte göra det men vet inte riktigt vem man kontaktar eller ens vad det finns för bokförlag i sverige så snokar lite på internet nu och funderar på hur jag ska bära mig åt ;)