Er tolkning och kritik
Jättefin målning!
Jag tolkar det som att musen har en skyddsängel vid sin sida. Musen är nyfiken och söker sig till frihet, men även hinder roch faror kan uppstå, därav skyddsängeln.
Att måla efter sin känsla kan ge väldigt fina resultat, och det brukar bli som bäst då
Snygg!
Jag ser en nyfiken mus. Jag får känslan att luktar på nått.
Pokemon hundar och konst
från mörka tider till ljusa får jag känslan av… av nån anledning
Kanske har råttan i förgrunden haft en råttkompis som har gått bort, och som på målningen symboliseras av "skuggängelråttan"?
Så fin den är! Funderar och funderar.
Jag tror på #4ans teori :)

vad jag ser är en bild med mycket kontraster mörker/ljus rött/grönt mjukt/hårt med bra koll på skuggor och ljus.
Lite Ikaros (grekiska mytologin) känner jag i bilden, han som var inständ och gjorde vingar av vax och sen flög för nära solen. Det starka ljuset galret och ängla musen = Ikaros
Haha, tack för alla tankarna.
Min story handlar om en försöksråtta, bakom galler i ett såntdär hemskt tillstånd som försöksdjur är i. Han ser att det finns en värld utanför buren och önskar att han ska få vingar och flyga därifrån. Det handlar om längtan och hopp.
#4, min råtta (inte honom som jag ritade av egentligen) har en råttkompis som just gick bort, faktiskt.
Tack allihop 
det var ett väldigt fint budskap du har med målningen.
Åh vad tråkigt