Första tavlan såld!
Åh vilket fint porträtt!
De blir säkert stolta och glada ägare! 
/Désirée
Tack, ja jag hoppas det för jag har lagt ner mycket jobb på att få det likt 

Jag är helt övertygad om att han är lycklig också med ett så fint barnbarn förevigat så bra 

Vilken liten sockersöt pingla!! Ser ut som ett foto, jag vill också lära mig måla med penslar. Stort grattis!!
Vad du kan, jättelyckat!
Superfint porträtt, och grattis till uppdraget! :)
Tack så mycket. Ni är jättesnälla.
Det svåraste med målningen var betalningen. Vi hade inte kommit överens om priset innan och nu ville de veta vad jag skulle ha för arbetet. Men jag räknade lite och diskuterade med min man och svärmor. Sen höll jag nästan andan när jag la fram budet till säljaren. De såg inte ett dugg chockade ut utan sa bara okej. Visst budet kanske inte var så himla högt med tanke på all tid jag har lagt ner på det, men jag är ju både okänd och outbildad och så är jag alltid rädd att de inte ska gilla det jag gjort. Men det är ju aldrig bra att ge bort sitt arbete, samtidigt visar man sitt värde om man vågar ta betalt. Nästa gång ska jag ta mer, för nu vågar jag (nog).

#7 skrev du inte att det var en hantverkare, dom vet att tid kostar pengar 
#8 Ja, det har du rätt i 

Tzatze - det är bara att kika runt på andra konstnärers hemsidor och kolla hur mycket de tar betalt för porträtt. Det måste få kosta. Man behöver också få en skälig timpeng, tid kostar som ovanstående sa.

#9 jag är ju gift med en målare 
#10 Ja, fast jag vet ju inte riktigt vad JAG är värd ännu. Alla andra känns som riktiga konstnärer och jag själv som en bluff. Liksom.
#11 Ja om han är egen företagare också så vet han nog att värdesätta sitt arbete.
Sen så undrar jag om man bara ska ta betalt per timme. Jag menar att om man är jättesnabb och skicklig så får man mindre betalt än om man är långsammare och har sämre teknik.
Jag prisberäknade så här, ett överslag och inga skatter medräknade, bara rena pengar.
Att om jag vill ha en lön på 15.000:-/mån och jobbar 160 timmar/mån. Det ger ca 90:-/timme. Materialet kostade ca 300:- och den tog 15-18 timmar att göra. Det ger ett pris på 1600-2000:-. Jag begärde 1500:-
Vad skulle ni begärt?

som första objekt så låter det bra men sen ska du ligga på minst 2000 du är så bra att det är det värt.
Troligen kan denna tavla generera fler som vill att du ska måla 
#14 Ja, precis så tänkte jag också 
Åhh vad fint! Det är precis så där jag skulle vilja måla…fantastiskt bra!
Vad använder du för färger..olja? Akryl?
Skulle gärna vilja se mer av dina verk. Lägg gärna upp om du/när du gjort fler…så roligt och inspirerande att se.
#0 Åh vad duktig du är, vilken fin målning, en fröjd för ögat! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Åh grattis! 
Du har talang verkligen, kanske det blir fler sålda tavlor framöver!
Måste säga att du fick ögonen att se väldigt levande ut 
jättefin blev den 
Fick bara en liten ide nu när jag satt här: Skulle man inte kunna ställa ut målade/tecknade porträtt och då även fotot man har ritat av vid sidan om. Jag tror kanske att man då också har chans att få kunder . Vad tror ni? Bara en ide´.
#22 Så kan man göra om det är man själv som har tagit fotot till förlagan, men om någon annan har fotograferat förlagan måste man först inhämta tillstånd att publicera den, från upphovsrättsinnehavaren, dvs fotografen.
/Désirée
superfin!!:D
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights