Första tavlan såld!
Åh vilket fint porträtt!
De blir säkert stolta och glada ägare! 
/Désirée
Tack, ja jag hoppas det för jag har lagt ner mycket jobb på att få det likt 

Jag är helt övertygad om att han är lycklig också med ett så fint barnbarn förevigat så bra 

Vilken liten sockersöt pingla!! Ser ut som ett foto, jag vill också lära mig måla med penslar. Stort grattis!!
Vad du kan, jättelyckat!
Superfint porträtt, och grattis till uppdraget! :)
Tack så mycket. Ni är jättesnälla.
Det svåraste med målningen var betalningen. Vi hade inte kommit överens om priset innan och nu ville de veta vad jag skulle ha för arbetet. Men jag räknade lite och diskuterade med min man och svärmor. Sen höll jag nästan andan när jag la fram budet till säljaren. De såg inte ett dugg chockade ut utan sa bara okej. Visst budet kanske inte var så himla högt med tanke på all tid jag har lagt ner på det, men jag är ju både okänd och outbildad och så är jag alltid rädd att de inte ska gilla det jag gjort. Men det är ju aldrig bra att ge bort sitt arbete, samtidigt visar man sitt värde om man vågar ta betalt. Nästa gång ska jag ta mer, för nu vågar jag (nog).

#7 skrev du inte att det var en hantverkare, dom vet att tid kostar pengar 
#8 Ja, det har du rätt i 

Tzatze - det är bara att kika runt på andra konstnärers hemsidor och kolla hur mycket de tar betalt för porträtt. Det måste få kosta. Man behöver också få en skälig timpeng, tid kostar som ovanstående sa.

#9 jag är ju gift med en målare 
#10 Ja, fast jag vet ju inte riktigt vad JAG är värd ännu. Alla andra känns som riktiga konstnärer och jag själv som en bluff. Liksom.
#11 Ja om han är egen företagare också så vet han nog att värdesätta sitt arbete.
Sen så undrar jag om man bara ska ta betalt per timme. Jag menar att om man är jättesnabb och skicklig så får man mindre betalt än om man är långsammare och har sämre teknik.
Jag prisberäknade så här, ett överslag och inga skatter medräknade, bara rena pengar.