Kräktavla :-)
Vad är en kräktavla? Jo det är en sådan som man aldrig får rätt på, som bara trilskas och blir fel hela tiden.
Dem ska man inte slänga utan måla över dem! Förr slängde jag alltid misslyckade dukar, men det gör jag inte numera utan jag målar över mina kräktavlor istället.
Kräktavla? Jo därför att man blir så trött på dem så att man kräks bara man ser dem 
Så leta nu fram era kräktavor och börja måla på dem!

Jaha, det var ett nytt namn på en tavla..det ger mig nya perspektiv att se ..
jag har en del jag..vet nog vad jag ska gör i helgen nu. Är sjuk och tyckersyndommig just nu..var bättre igår, men nu blev det med huvudvärken plötsligt värre idag..lustigt som det kan bli..
U R us
Jag målade förresten över en annan kräktavla idag. Så nu är den helt röd 
undrar va månde bliva av den röda tavlan…
U R us
Har icke den blekaste aning, men det dyker säkert upp en idé. Jag hade lite röd färg över på paletten, därför fick det bli så.
jag är fortfarande nyfiken på hur det går med den röda tavlan?
U R us
Den är inte längre röd utan det finns lite vitt, brunt och en struktur i ytan. Ett experiment som jag inte alls vet hur det ska bli.
Tänk om man kunde göra så, bara måla på. Inte lika lätt med akvarell! Ibland blir jag så himla sugen på att ta fram mina akrylfärger. Kan undra om dom alla är intorkade i tuberna. Hm. Jag har en Jätteduk stående som jag håller på att skissa upp en motorcykel på. (!) Men den har jag inte tagit fram på ett par år nu. NU ska jag se om jag kan hitta den!!!
Nej det är ju sant. Akvarellerna får ju bli som de blir mer eller mindre. Jag målar ju i olja och har målat över många målningar. Ibland kan det till och med vara till fördel, att man kan låta något parti vara kvar i det gamla och låta det bli till en intressant detalj.
Rutmönstret kommer givetvis att försvinna när jag målar den. Jag håller på att förstora upp delar ur ett foto. Tavlan kommer att bli 116 x 90 cm.
# 10 - Men du, fortsätt på den. Ibland behöver motiven ligga och invänta på rätt tillfälle!
Jo det är väl så det är. Tavlan skulle egentligen bli en present till en dåvarande pojkvän. Men det är förstås inte intressant längre. Om den blir lyckad så tror jag nog att den ska gå att sälja någon gång. Vi får väl hoppas det i alla fall. Annars blir den säkert övermålad!