Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikett: teckning
Läst 5124 ggr
pip89
0

kritik/kommentar på Skisser

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tja! jag målar med akryl som många andra gör, men jag skissar/ritar väldigt mycket oxå. så nu tänker jag lägga upp ett gäng bilder på dom ämnen som jag fokuserar mest på. ser ni nått så får ni gärna ge mig kritik så jag vet hur jag kan bli bättre och kommentarer så jag blir peppadFlört

det är nu djur och bruttor med nakna tuttar jag kommer lägga ut,Skäms det är inte för att jag är ett pervo utan för att jag alltid har tyckt att kvinnor och tjejer är vackra och tyckt om att rita/skissa dom kvinnliga kurvorna/kroppsdelarnaFlörtGlad

pip89
0

lite intressant faktiskt, för den här bilden är från 2006 Cool tyckte det var roligt att lägga ut den Glad

pip89
0

vf kan jag inte ladda upp mina bilder? :S

Staffan
0

Vi ska se om vi kan hjälpa dig.

Först och främst: vilken webbläsare använder du (och vilken version av den webbläsaren)?

Vad händer när du försöker lägga till en bild? När? Kommer popupen med filuppladdningsformuläret upp? Stängs det efter att filen är uppladdad? Försvinner bilden när du skickar in inlägget/kommentaren? Vad händer, och vad hade du förväntat dig skulle hända?

Är det här ett generellt problem, eller gäller det bara kommentarer/nya diskussioner? Får du något felmeddelande eller försvinner innehållet bara vid publicering?

// Staffan

pip89
0

pip89
0
Staffan
0

Såg du mina frågor i #3 ovan?

// Staffan

pip89
0

#6 ah, men jag kunde inte riktigt besvara dom, begrep inte alla.

men jag ska förklara så gott jag kan om vad som hände iaf: jag använder firefox och när jag la upp bilderna från början så händer inget speciellt,det kom inte upp nån varnings text el nått, bilden dök bara inte upp, popuppen kommer upp, bilden försvann, nej jag fick inget felmedelande, det gäller bara kommentarer.

Staffan
0

Ok, tack för ditt svar, då ska jag vidarbefodra det till Erik som jobbar med utvecklingen av iFokus.

Mvh // Staffan

[luneri]
0

Det är helt okej att måla precis vad man vill sålänge det inte är kränkande, och att måla nakna kroppar är inget fel i sig, det finns det massvis med personer som gör:) Alla tycker så olika och det är skoj.

Första bilden ser bra ut, men det jag har att påpeka är axlarna. högra axeln ser ut att vara vara lite för nära kroppen. och den vänstra axeln kanske borde skjutas upp mer så att halsen blir kortare såattsöga (vad svårt att försöka förklara! Hoppas det går att förstå) Jag tror att om du jobbar med just axelpartierna och försöker få dem mer avlappnade i förhållande till posen kommer det bli jättebra!:) ett tips är att titta på bilder och rita av just axelpartierna så man får en naturlig känsla hur de ska vara. Jag har haft mycket problem med axlar och det är ingen lätt kroppsdel.

Jag funderar om magen är lite för lång i jämförelse till benen. Annars ser är det väldigt bra ut:) Ett tips är att ta till med lite skuggor. det kommer också framhäva former i kroppen och göra henne ännu mer levande.

De andra två bilderna ser väldigt bra ut:) Den färglagda bilden hade ett intryck av att karaktären är lite flirtig/fräck. Ögonen blev jättebra.

pip89
0

#9  okey, jo armar/axlar/händer tycker jag är ett av dom svåraste, så det är därför jag brukar försöka att dölja det lite Skäms plus att jag vill bli bättre som sagt, jag kollade på bilder innan, jag målade inte av exakt, men vissa former/poser kommer lite därifrån, för jag kan ibland ha svårt att komma på liksom, hehe. vad bra att du sa det till mig, ska tänka på det nästa gång och vad kul att du uppskattar bilderna Glad

Lorita
0

för sök att gå en kroki kurs det är nyttigt och då blir inte fokus på trosor utan mer på kroppar

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[GunillaR]
1

Hej och välkommen hit Glad

Jag skulle vilja hålla med Lorita att du går på en krokikurs, där du lär hur en kropp är uppbyggd, helt enkelt att du lär dig lite om människans anatomi.

Sen undrar jag vad du har för mål med dina nästan-naken-teckningar? Skulle vara intressant att veta.

Och så kommer här lite "smisk på fingrarna";

Ord som "brutta" och "tuttar" tycker jag inte passar i sammanhanget här på denna sajt. Det heter kvinna och bröst.

[luneri]
0

#10 Det du tycker är svårast ska du lägga ner mest energi på! Det är inte alltid så kul, men det lönar sig i längden, så ha inte som vana att alltid dölja den där handen som är svår, eller någon annan kroppsdel, fokusera på de bitarna istället. Då kommer du göra stora framsteg.

Som de andra säger är det jättebra att gå en krokikurs. Du kan också köpa/låna på biblioteket en anatomibok. det kan vara till hjälp många ggr och du kan också se ett samband hur kroppen hänger ihop.

Jag tycker det är jättekul att höra att du vill bli bättre och utvecklas. Det kommer du också göra sålänge du försöker:)

[GunillaR]
0

# 10 - Jag håller med # 13 här ovan. Försök att få tag på böcker på biblioteket. Kroppar är svåra att göra och det bästa man kan göra är att träna på dels proportioner och dels på själva anatomin.

pip89
1

tack för tipsen, ska ta mig till biblioteket i centrum i veckan och kollaGlad

krokikurs får jag nog vänta med tills nästa år då jag ska börja plugga igen om jag kommer in såklart, har så mycket annat och kommer hem så sent på kvällarna, tar 1,20 min att åka till mitt jobb :/ men kan alltid leta upp mina gamla bilder från när jag skissade kroki i gymnasiet, se om man hittar nått intressant.

Rita och skissa är en hobby för mig som får mig att slappna av, och det har det alltid varit sen jag var en liten liten kotte, så jag har ju märkt att man blivit bättre/skillnad.  måla med akryl gör jag ibland på helger/ledig tid, då är det mer koncentration och fokus.

här lägger jag nu ut en av mina akrylmålningar, jag gillar faktiskt den för att den är så "vild" men samtidigt när jag ser på den tänker jag på ensamheten, för det enda som är där är några stenar.

[GunillaR]
0

# 15 - Underbar målning Glad

Jag gillar färgerna och rörelsen i själva målningen!

pip89
0

tackGlad jag måste erkänna att jag är lite stolt över den, och det är för att havet och luften inte smälter ihop  typ Flört sen gillar jag vågen, man ser hur mycket kraft det finns i vattnet, fast jag slarvade lite med stenarna, heheSkäms

[GunillaR]
0

Menar du att du skulle vilja måla mer på stenarna? Egentligen behövs det inte, kanske du skulle ta bort kraften från vågen om du framhävde stenarena mera.

pip89
0

asså, jag vet inte riktigt, har bara tänkt lite på det. den är fin som den är nu. så vi får se hur det blir :P

[GunillaR]
0

Jag tycker också att den är fin precis som den är!

pip89
0

:)

[luneri]
0

Väldigt fin! En kraftfull och harmonisk bild. Bilden kan ge många olika tolkningar och det är alltid skoj:)

Du har en fin och stark kulör i den blåa färgen. det gillar jag och ger bilden ännu mer uttryck.

Visst är det inspirerande med vatten och hav:)

petrizza
0

Målningen med havet och vågen är så himla fin!!Glad

Min konst- blogg: http://petrahyberg.wordpress.com/

pip89
0

#22 tack så mycketGlad jaa, jag håller verkligen med dig

#23 hihihi.. tack gumman!Tungan ute

CatharinaEngberg
0

Till pip89: Försök att göra armarna lite längre. Halvvägs ner på låret är ganska normallånga armar. Det är ganska vanligt att man brukar göra armar lite för korta.Jag håller med dig; det är roligt att rita kvinnor. På min blogg finns en blyertsskiss. Kan försöka lägga upp den här någon dag också.