Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettoljemåleri
Läst 10534 ggr
[Jeremina]
8

Wahlström

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här tavlan är målad av en erkänd konstnär, min man hade den innan vi träffades för 36 år sen. Det roliga är att det är en kusin till min pappa som målat den Tungan ute

[Jeremina]
0

Den här fick jag ingen kommentar om..vill någon säga något om den eller känner ni till Wahlström?

DesK
0

Jag känner inte direkt till Wahlström, men jag tycker denna tavlan påminner lite om den du visar i Pappas igen… så jag undrar om de kanske gick någon målarkurs tillsammans eller om de ibland målade tillsammans?

Båda tavlorna är fina Glad

/Désirée

[GunillaR]
0

Denna hade jag också missat (skäms på mig!)

Jo där finns en viss likhet med målarstilarna, så kanske de gick tillsammans i lära. Eller att de blev inspirerade av varandra.

Det som jag tycker om i denna målning är övergången från det lugna blanka vattnet till färggranna träd och till slut de (åter igen) mäktiga och ståtliga fjällen som här ger en känsla av den hårda och kantiga ytan som finns på fjällen när snön inte ligger där som en mjuk bomullsyta.

Himlen gillar jag också med de röda molnen!

Choklad
0

Jag tycker om denna tavlanGlad den flammande skogen mot de kyligt lugna fjällen. som ett förebud på att allt snart ska gå till sin vintervila men först vill naturen hylla livet en sista gång.

Och vattnet som sakta och lugnt finns där föralltid och vet att snart börjar allt om igen..

U R us

[Jeremina]
0

#2 #3 Wahlström är pappas mormors kusin *hihi* apropå likheten! Kul att du gillar den Gilla Glad

#4 Härligt Choklad men det var så svårt att fota den Tungan ute

enola
0

Stilrena och mycket vackra!

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Andreas P
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en nästan identisk tavla hängandes hemma signerad S Wahlberg -74.

[GunillaR]
0

# 7 -  Det där var ju verkligen likt! Det måste ju vara samma konstnär!

[Malinkonst]
0

Mycket intersanta tavlor!*ler* Tja jag känner nog inte till denne vahlberg/Wahlström.

Men tavlorna är otroligt lika så jag tycker att det borde vara samma konstnär men de kan ha gott i lära för samma lärare. Jag tycker mig se lite av en Uppsala konstnär och lärare i bilderna men det är nog inte så

vart var dessa konstnärer verksama någon som vet ?

malin

Andreas P
0

Ser nu att jag skrivit fel, ska vara S Wahlström -74 som min tavla är signerad med. Freudiansk felskrivning, jag skyller på vyn på tavlan :-)

Så det är samma konstnär!

Mvh / Andreas

[GunillaR]
0

# 10 - Nämen! Så roligt!Glad

Vill du komma i kontakt med kvinnan som har den andra tavlan så kan jag be henne skriva till dig. Hon här ändrat sitt nick nämligen. Hon hade säkert blivit glad.