Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettallmänna-diskussioner-som-berör-konsten
Läst 2221 ggr
[GunillaR]
0

"Riktiga tavlor" :-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sonens familj var här på lunch igår. Vi satt och åt i köket. På köksväggen har jag hängt upp mina tre akvarellmålningar, de enda som jag gjort. Jag köpte dessa ramar på IKEA för fem år sedan med färdiga bilder i, så ramarna har hängt på samma ställe men numera finns alltså mina akvareller där.

När vi ätit och folk började resa sig så frågade jag sonen vad han tyckte om mina akvareller.

Vaa? Vaddå? Var då??

Så visade jag honom.

"- Jaså dom! Ja jag såg ju att det var nya bilder, men jag trodde det var riktiga tavlor"

Och sen blev det gapskratt Tungan ute

Här är en bild på de "riktiga tavlorna" Glad

Isa56
0

Ja Gilla det är inte lätt att imponera på sina barn.Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

Näää, jag har märkt det!!! Tungan ute

[Malinkonst]
0

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ det var roligt men också något vemodigt i det borde skämmas SkämsSkrattande

Jag tycker att du målar otroligt bra *ler*Eftersom du inte målat akvarell förr

Ja det är det svårats att bli erkännd,

men även att imponera på sin nära och kära *ler*

Tror det varit enklare om det var han som var kosntnären

Glad

Kram

Malin

DesK
0

He he där gjorde sonen din en riktig tavla! Flört

/Désirée

[GunillaR]
0

# 4 - Ja så kan man ju också se det.

Men samtidigt så var det ju en komplimang, ett beröm. En upplevelse av en målning är ju mycket personlig. Vi har ju också olika preferenser och kanske det är så att mitt sätt att måla akvareller (hittills) stämde överens med hans upplevelse, han upplevde att bilden "stämde". därför uttryckte han sig med orden "riktiga tavlor".

Jag själv är ju likadan när jag tittar på en annan konstnärs bilder. Det kan vara 8-10 målningar och det kanske är en, höst två där jag känner att mitt hjärta och mina sinnen öppnar sig.

Det var ju en kul situation! Glad