Nicole Kidman
Har haft så dåligt med intresse för teckning den sista tiden, därför är jag så glad nu över att jag har lyckats göra en blyertsteckning (senaste jag gjorde var i december ifjol …).
Är inte helt nöjd med den, men som vanligt så märker jag hur jag utvecklas för varje teckning jag gör, och det är huvudsaken för mig
Bästa håret jag har gjort på någon teckning iallafall. Men ena ögat höll det tyvärr på att gå åt pipsvängen med, men jag lyckades rädda det
Lite konstigt sken har den, p.g.a. kvälls solen.
Hej Agda
Ja det var en bra teckning och som du säger så kommer du att utveckals för varje teckning du gör . det finns en del detaljer du kan ändra på om du skulle vilja eller hitta en ny kändis att tecka *ler*
kanske Jonny deep han har karaktär och är rolig att måla, med skägget han har *ler*
Go for it !!!! Tränning ger färdigthet för oss alla inklusive mig själv.
Hälsnning kram malin
Den bästa detaljen är näsan. Det finns också en liten likhet. Nu har hon ju skiftat väldigt mycket i utseende de senaste åren så det är svårt att se. Har du möjligen originalfotot så att man kan jämföra?
#1: Tack =) Hihi, Johnny Depp tecknade jag för över ett år sedan, som Kapten Jack Sparrow
Så nästa kändisteckning blir nog en annan kändis, eller om jag kanske ska försöka teckna av mina föräldrar.
#2: Hehe, vet inte riktigt om jag vågar visa orginalfotot, då syns det väl ännu tydligare alla mina fel
Närå, här är den: http://wallpaper-s.org/78_~_Nicole_Kidman%2C_Actress.htm
Hon har ett "sug" i blicken, som jag tyvärr inte lyckades fånga.
# 3 - Ja men du, visst finns där likheter. Och blicken, där finns verkligen "sug".
Det är bara att jobba vidare! Du har talang!
Ja men då har dun provet den läckerbiten **S* tänktre just på honom som jack komiskt måste jag säga eller kan min intuion , vem vet
ja men då får du välja någon annan det är lättare med kändisar för det är inte så nära som föräldarna är.
ja du finner någon att teckna som du känner att du vill teckan *ler*
Lycka till med tecknandet och hoppas få se lite finna teckningar om du vill visa *ler*
Malin
#4: Tack! =)
#5: Fast det är nästan roligare att rita släktingar än kändisar, det är så roligt när man tittar på personen och känner igen dragen man har ritat. Det går ju inte precis att göra med en kändis (eller jo, om man ritat skådisar, men det blir ju ändå inte samma sak)
Men nu saknar jag ändå inspiration, hoppas att den hittar tillbaka till mig snart … =P
Tack =) Det ska finnas andra teckningar som jag har gjort, tror att någon finns på denna sajt och någon på teckning.ifokus