Snackis tråd - 1
Jag lägger upp en liten snackistråd, där vi kan snacka allmänt om precis vad vi vill. Kanske berätta om dagen så gått, eller annat man vill dela med sig. Eller kanske helt enkelt att man vill säga ett och annat om vad som hänt utanför ateljen/bostaden.
Det är bara att skriva vad man känner för. På detta sätt kan vi ju "umgås" lite mera privat och lära känna varandra.
Vi fyller på tills tråden blir för lång, sedan gör vi en ny.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Skön bild, den med koppen ovan. Den skulle man ju kunna måla av,,,,, funderar och funderar.
Jag måste berätta att jag blivit inbjuden till det galleriet som jag förhoppningsvis ska ställa ut i, i Skanör, Min vän ska ha vernissage där den 4 juni.
Han som ska ställa ut är egentligen en barndomskamrat. Vi har växt upp tillsammans, men han är två är äldre och då var ju jag en liten "skit" som man inte lekte med. Men så plötsligt så tog han tag i oss som var "små" och hittade på roliga lekar vi kunde göra. Förresten så var det han som lärde mig teckna en gång för länge sedan. Vi satt nere i hobbyrummet, hans berömda syster var också där.
Han och jag hade inte träffats sedan han flyttade till New York när han var 16 år, då var jag 14, alltså 1961. Sedan hittar vi varandra på facebook i höstas. Då var jag hem och hälsade på honom i hans atelje, där han sover över ibland.
Och nu ska han ställa ut. Jag är livrädd för hans vänner är av det "högre ståndet", lite kändisar och sådant. Men det kan man väl stå ut med. Det värsta är - va f-n ska jag ha på mig????
Natti!
#2 Det låter väldigt spännande. Hoppas du får ut mycket av det. Så roligt att få kontakt med gamla vänner - eller bekantingar från förr, och som dessutom har samma intresse som man själv har.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Gilla å vad roligt
Jag föreslår att du tar på dig kläder 

/Désirée
# 4- Ha ha ha. Ja det kanske är lämpligt. Annars kommer kanske Polisen och tar mig för förargelseväckande utseende.

Det vore ju hemskt 
Ja jag vill ju inte hamna i finkan. 
Kan jag bara gå ner några kilon så har jag något som passar perfekt. Annars har jag säkert något annat. Ähhhh jag bryr mig inte. 
Sund inställning. Det sista du skrev i #7
Gilla du kommer att fixa detta canonbra och jag ser fram emot din utställning.
Hemsk nyhet om mig! Jag har faktiskt bott i finkan en hel natt - Det var när jag var hit till Falun första gången för att träffa Jonte ansikte mot ansikte
Falu fängelse är numera vandrarhem
Ni kan tro att en kompis till mig som ringde när jag just hade checkat in blev tyst när jag sa att jag var i finkan 
/Désirée
# 9 - Jo jag får mingla lite bland "det vackra folket" och berätta för dem att jag ska ha utställning just i denna lokal.
Jaså du har suttit i finkan?
Jag väntade mig att höra en riktigt spännande historia, he he. 
Nu är det till 99% klart att jag ska ha en utställning i november i år. Det är bara papper som ska skrivas.
Sen står jag på väntelista hos en annan gallerist till 2013.
Det börjar dra ihop sig! 
#10 o #11 Håller tummarna för dig. Kul med utställningar. Om de sedan ger något så är det ännu roligare.
# 12 - Tack
Lite tumhållning kan vara bra att ha i ryggen.
Men samtidigt så är det skönt med ett spikat mål, att man vet vad man har att jobba för. Nu ska jag sätta upp en lista med motiv som jag vill göra.
#13 Men vad kul för dej! Alla lyckönskningar till dej och vad kul att få ha något att se fram emot, att det rör på sig.
# 14 - Men hej Shawy. Jag kände ju inte igen dig 
Ja det är verkligen roligt och spännande att det äntligen börjar röra på sig. Jag ska titta på hans lokalerna i veckan.
#15 Nä, jag är lite olik mej…lite jamig är jag å 
Antar att ni såg melodifestivalen eller Eurovision? Såg ni hon som sjöng Angel och hade en som stod och "målade" i sand. Jag kunde inte slita ögonen från bakgrunden vilket var lite synd för sångerskan som sjöng egentligen. Häftigt när det kommer fram nya tekniker för konst. Lika som någon här tror jag som visade någon som skapade i vatten.
# 15 - Jag missade att se detta men jag lyssnade till alla låtarna. Tycker det är för mycket blink och flimrande och annat som tar uppmärksamheten ifrån artisten. Men om det nu var sandkonst så kunde de ju visa upp detta i pausen istället för den där "världskända" okändisen som uppträdde i pausen.
Jag såg en film på youtube om detta med sandkonst, det var helt fashionerande.