Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettmateriel-material-teknik-tips-och-råd
Läst 7009 ggr
Jinaum
0

ljusbord

Skulle vilja ha ett sådant där litet och enkelt ljusbord.

Någon som vet vart jag kan hitta det? Annars får jag la göra själv eller köpa på ikea de där skrivbordet som finns. Men är bekvämast med ett mobilt så man kan flytta på det så som man vill. Vill ju inte ha ett sådant där gigantiskt ljusbord utan ett som är för a4 runt om eller upp till a3. Inte större.

Någon som vet?

Jinaum
0

Ah, nu så hittade jag efter jag frågat. Hittade ljusbord för typ 800 spänn i a4 format. Vill man ha sidorna är det bara å fråga :)

[GunillaR]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Var hittade du detta?

Choklad
0

jag vill också se på de där sidorna du hittade

U R us

Choklad
0

Ljusbord..jag tänker om man har en gammal ram i  ca a4 storlek..och sedan tar bort innehållet i ramen utom glaset och det som håller det fast…sätter en lampa bakom glaset, på ramens stomme…

och ordnar så det kan finnas ett stöd i översta ramkanten

då skulle man kunna göra ett sådant ljusbord själv om man utvecklar det lite mera kanske..

Obestämd

U R us

Choklad
0

Jag kom på att jag har en gammalt ärvd rakspegel som är som en tavla, men glaset fattas…det ser ut precis som en träram men istället för glas finns (fanns) det en spegel..det har ett heldraget stöd som en "fönsterkarm" på nedre delen avsedda för rakgrejerna man hade förr i tiden..bara att sätta i en glas skiva, kan man ta ifrån en annan ram man inte använder och sedan vända rakspegeln uppochner och vända på det, så har man ett perfekt stöd med bra lutning..och så lampan som ska sättas i då ..

Har man inget rakbord kan man ju göra ett efter rakspegeln. Och det borde funka med en ficklampa om man inte har så höga krav..

Tungan ute

U R us