Provade lite färg...
Jag fick ett infall och var bara tvungen att köpa oljekritor när jag var med barnen i leksaksaffären, och sen blev jag sittande i köket. Länge, tills klockan var över midnatt och resten av familjen sov sedan lång tid.
Här är alltså min allra allra första bild med oljekritor.
Det var jätteroligt. Och det känns som att jag inte har helt fel hand med färger heller, till min förvåning kan jag tillägga. De gånger jag har målat med pensel så har det inte alls blivit lika bra. Men jag gillar ju att använda händerna i bilderna, och rita med kol har jag fått kläm på, och tekniken var inte helt annorlunda. Fler bilder visar jag så småningom.

Den är jättehärlig din bild med oljekritor! Vilka mjuka glada färger. 
U R us

Det är nog så jag är. Mjuk och glad. Har jag lärt mig efter 34 år.

Riktigt härliga bilder, helt olika utryck men så fina och harmoniska, var och en på sitt sätt.
Jättefint! Vad kul att jag inte är ensam att börja prova på färger 
Tycker du fick till det jättebra. Har själv aldrig provat oljekritor, men provar lite med akryl nu.
Vilken fin bild med oljekritor 

Tack allihopa. Fler bilder kommer. Ska iväg denna helgen men längtar redan tills jag får tid att prova kritorna igen. Har funderat på olika bildsätt jag ska testa.

Sanna du är väldigt duktig med dina fåglar och smådjur!
Jag blir dock inte klok på vad det är för kritor du använder. Är de smetbara?

Ja oljekritor. Kletbara. Man kan blanda, man kan skrapa, måla över.., Det krävs att man hittar tekniken, för det kan bli väldigt kladdigt. När jag gick i låg och mellanstadiet så målade jag med sådana. Blev förtjust när jag hittade dem i leksakshandeln här.
# 10 - Hm, kunde ju vara kul att prova på!
Jättefina bilder =)

#11 Du hittar kritorna i leksakshandeln/bokhandeln. Jag köpte några som heter Cray Pas - Junior artist ca 45 kr. En gul liten ask med en sol på framsidan. 12 färger. Behöver man fler färger så är det bara att blanda själv.
#12 Tack.
# 13 - Tack för tips :-)

Tidigt på morgonen ensam i en grantopp. Sjunger för sig själv pch för hela skogen. Han bryr sig inte om ifall någon lyssnar, utan sjunger iallafall.
Det är lite svårt med färgerna, det blir lite kletigt. Jag skissade först grovt och lade på färgen, har använt mycket lager-på-lager och skrapteknik.

Mycket fina bilder! Tack för att du delar med dig och också talar om hur du har gjort. Minns att när jag gick i Waldorfskola så fick vi rita med vaxkritor. Jag får nog gå till en leksaksbutik snart 
/Désirée

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Och det gjorde det. Kul. Bilden föreställer min dotter och hennes älskade kaninunge som tyvärr dramatiskt blev kattmat när hon smet en dag. Så denna bild är en av de få som vi har kvar som minne.
Pennor med färgat kol. Jätteroligt att jobba med detta. Inte helt olikt torrpastellmålning.
Här kommer en grävling också.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Så fina bilder Sanna! Bilden med kaninen är ju helt underbar och full av värme och kärlek. 
Du är verkligen duktig!