Lite hjälp snälla
Jag skall söka till lärar linjen och detta är en av uppgifterna:
"Hur skulle du arbeta pedagogisk med utgångspunkt från Sophie Calles Konstnärskap?
Formulera och motivera en bildpedagogisk uppgift (datorskriven text 12 punkters max en A4)"
Och jag känner mig lite blåst men.. Vad vill dem? Eller rättare sagt vad är de de vill att jag skall skriva?
Min fråga är alltså vad innebär "bildpedagogisk uppgift"?
Ska filura lite. Men, det har väl lite med att göra hur du ska lära ut, psykologi, och få elevrna intresserade osv…Nu spånade jag… men, sök på Waldorfs pedagogik, eller kanske Montessori så får du möjligen en hum….Återkommer
Först och främst måste du ju ta reda på så mycket som möjligt om denne -Sophie C och hennes konstnärsskap
Jag vet inte vem hon är men hon är säkert intressant ur bildpedagogisk synvinkel eftersom de använder henne i ansökningshandlingarna på lärarlinjen.
Bara att sätta igång att ta reda på så mycket som möjligt om henne och hennes konstnärsskap för att kunna skriva något enligt deras önskemål.
Lycka till!
#2 Jo så långt hänger ju jag med jag också. Men det är just vad som menas med en bildpedagogisk uppgift som jag inte förstår.
Du ska i ord formulera hur man arbetar bildpedagogiskt och ge ett exempel på ett uppgift som man kan arbeta bildpedagogiskt med.
Du får titta på Sofie C:s konstnärskap och utgå därifrån.
Bildpedagogik används numera en hel del för förskolebarn och elever, för att barn i bild i stället för ord ska formulera olika uppgifter som de får av läraren.
Ok så om jag hittar på en uppgift som att "manifestera i foto eller en installation den mänskliga egenskap du finner viktigast" skall jag därefter motivera varför, anknyttningen till sophie Calle och vad den ger eleven?
Nä nu förstår jag inte vad du menar. Varför skulle du hitta på en fotouppgift? Du skulle ju utgå från konstnären Sofie C, om det inte är så att hon arbetar bildpedagogiskt kring foto förståss.
Det står ingenting om något krav på att manifestara i foto. Det står
"Hur skulle du arbeta pedagogisk med utgångspunkt från Sophie Calles Konstnärskap?
Jag tror du får googla en hel del på vad bildpedagogik är samt på hur Sofe C arbetar.
Lycka till!
#6 hittar inget om bildpedagogik är de.
Sophie Calle jobbar med installationer och foton.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag ska också söka till lärarlinjen och har samma problem som dig med denna uppgiften! Har du kommit fram till något? Jag tycker serien är jobbigast :/
Om du vill snacka mer så adda mig på msn eller skriv ett mail till sweet_jessica92@msn.com.
Dubbelt
Jag ska också söka till lärarlinjen och har samma problem som dig med denna uppgiften! Har du kommit fram till något? Jag tycker serien är jobbigast :/
Om du vill snacka mer så adda mig på msn eller skriv ett mail till sweet_jessica92@msn.com.
Dock så är det ju inte samma för i år. Den som är för i år har inte ens öppnat ännu i höst ansökningarna.
Så det är nog ingen idée att jobba med gamla uppgifter.
Jag har redan pratat med de som håller i ansökningarna, det är samma uppgifter förutom att den med Sofie Calles har tagits bort!
Va? Låter olikt dom att ha samma. Får då kan ju dom som ansöker ta samma skit som sist.