Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikett: pågående-arbeten
Läst 6949 ggr
[GunillaR]
0

Stilleben på gång

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag håller på med ett stilleben. Motivet har jag hämtat från fantasin och har alltså ingen förlaga.

Tanken är att måla gult på äpplet (det röda), låta krukan vara i teracotta och bakgrunden ungefär som den är, kanske jag ljusar upp den lite.

Men duken!!!???

Vad gör jag med den?

Förslag?

DesK
0

Å vad spännande! Skrattande Kanske skulle dukens kulör bryta av lite mer från resten och jag tror att bakgrunden kan ljusas upp lite och äpplet bli lite gulare.

/Désirée

[GunillaR]
0

Om jag skulle bryta helt så kunde jag ju göra en "stålblå" duk.

Funderade först på att göra en svart duk, men det kanske blir för "smackigt"

[GunillaR]
0

Jag ska leka lite i PSP och se hur det kan ta sig ut.

DesK
0

Du är ju så bra på att få fram fin blå färg, så testa med det. Svart kan ju bli jätteläckert men precis som du säger så kan det också bli smackigt.

/Désirée

[GunillaR]
0

Här ett förslag med blå duk

[GunillaR]
0

Här ett förslag med svart duk. Jag har inte använt av kolsvart för det kommer inte bli bra.

DesK
0

Oj oj oj detta är ju jättesvårt! Jag tycker att båda är bra. Den med blå duk känns lite mer modern medan den med svart duk känns klassisk och jag tycker att äpplet kommer bäst till sin rätt med den svarta duken. Vi får hoppas att någon fler här kommer med sina tankar kring detta.

/Désirée

[GunillaR]
0

Ja jag får hoppas att det kommer in fler tyckare här, för jag kan inte bestämma mig!

Den blå är väldigt snygg med just kontrasten i brytningen, men den svarta är mera dramatisk.

Detta var svårt!!

Skogshumblan
0

Blått är flott men svart var ju inte dumt eller. Men jag säger blått!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Shawy
0

Jag tycker att den svart duken gör att man fokuserar på äpplet medan den blå lyfter fram både äpplet och kannan.

Skulle nog säga blått jag också.

Maggan71
0

Instämmer med föregående och viftar lite för blått. *ler*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

[GunillaR]
0

# 10 - En bra iakttagelse! Det beror på att färgerna blått och terracotta är komplementära. Äpplet lyser ju egentligen av egen kraft men kannan fick också något att säga till om här.

Titeln ska vara "Golden apple" så det är meningen att äpplet ska vara framträdande.

Jag har fortfarande inte bestämt mig!!!Förvånad

Får se om här kommer in fler kommentarer.

silverljus
0

….får man va lite "kärringen mot strömmen" då…..;)

gillade mest det svart, gav ett lugnare och mer harmonikst intryck

( även om jag inte tycker blått är fel , heller)

[GunillaR]
0

#  13 - Absolut! Jag är själv kärring mot strömmar väldigt ofta.

Det blir säkert så att oavsett vilket alternativ jag väljer så kommer jag göra en variant på liknande objekt i samma färger och göra duken i den andra färgen Tungan ute

Littalii
0

jag tror på en svart duk. den var riktigt fin :)

[GunillaR]
0

Har fortfarande inte bestämt mig! Blått är snyggt, men det svarta är en större utmaning.

Ska ta ett beslut ikväll Tungan ute

Pagan
0

Svart absolut, sicken skön dramatik. Utan tvekan!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Det lutar nog åt det svarta.

Det är en utmaning och en frestelse, och båda har jag svårt att motstå Tungan ute

DesK
0

Gilla Oscar Wilde sa väl att frestelser är till för att falla för Flört

/Désirée

[GunillaR]
0

# 19 - Jo precis, han sa:

Frestelser är det ända som inte kan motstå. Temptations are the only things I can't resist.

Och så är det Flört

[GunillaR]
0

Duken blev svart. Men det blev ändå en liten kompromiss för jag lade in en del blått. Det blev inte så dumt.

Har också jobbat på krukan.

Nej nu får ni inte se mera förrän den är färdig. Tungan ute

Pagan
0

nämen, vilken cliffhanger. kan vi verkligen tillåta Gilla att snuva oss på liten kik??Förvånad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Malinkonst]
0

Fint Glad

vad tror du om en blomma i vasen?

eller är du redan färdig ?

Malin

[GunillaR]
0

Nej den är inte färdig. Jag har bakgrunden kvar som jag inte riktigt är överens med mig själv om.

Blomma i vasen………………nej, jag tror det skulle bli prålig. Men jag kan testa i PSP och se hur det kunde ta sig ut.

Ärligt talat så är jag lite feg att börja ge mig på att slutföra bakgrunden. Min stora svaghet är att jag har för bråttom och slarvar lätt igenom något parti.

Men jag ska börja i morgon. Vill det sig väl så har jag något att presentera i morgonkväll Tungan ute

[GunillaR]
0

Färdigt resultat visas i tråden om Stilleben.Flört