Början på min tavla
Ja vad spännande! Berätta gärna lite hur du gör eftersom jag behöver lära mig lite om bakgrunder.
Jag kan inte så mycket själv, jag bara experimenterar mig fram..nu har jag en tallrik där jag har lagt grönt, svart blått och vitt. Sedan har jag doppat penseln i alla färgerna så det blir lite olika fält av dem på penseln, och sedan blandar de sig själva då jag stryker ut dem på tavlan, och då har jag bestämt var jag vill ha de ljusa respektive mörka färgerna och sedan doppar jag penseln omvartannat i de färger jag vill att det ska vara på tavlan. Få se hur det blir…detta är akryl som jag målar med just nu, jag tog fram mina gamla oljefärger också, ska se om de fortfarande är ok att måla med.
Jag kan inte måla med vanlig oljefärg eftersom jag inte tål terpentinlukten som man ska ha då man tvättar och späder ut oljan med. Jag har sådan oljefärg som är blandbar med vatten..
U R us
Choklad, det finns andra medium du kan använda, du behöver inte använda terpentin. Liguin heter det. Vill man ha grunder som är mycket utspädda så kan man använda såpa. Det är sällan jag använder terpentin, men ibland händer det. Är det sommar då står jag på balkongen och så får målningen stå där tills den är torr.
# 3
Tack för tipset..
Såpa? hade jag ingen aning om..
U R us
Spännande 
Kul att visa en process!
Choklad hur går det för dig med din spännande tavla?
/Désirée
# 9
Jag kommer igång igen med tavlan efter sportlovet, mitt barnbarn är här denna veckan 
han är på badhuset just nu med sin morbror bl a, så jag har lite tid att kika in här mellan tvättsugrbestyren.
U R us
Ja vi sitter alla med tungorna hängandes som slipsar! 
Fint upplägg du har på din tavla *ler* Det kommer bli en fin tavla när den är färdig, känns så nu när man ser den.
hoppas få sen den färdig sen.
Malin