Vilken symbol väljer du?
Jag kom att tänka på att vi alla har en symbol utåt, mot andra personer, och jag undrar hur/vad skulle du vilja att andra personer förknippar dig med?
Har du tänkt på att du kan ha en symbol för dig själv?
En symbol kan ju vara vad som helst..en fågel, en bil eller något djur, t.ex.
Någon växt…
Jag är nyfiken på om du skulle vilja fotografera, måla, rita eller på annat sätt visa oss just din symbol.
U R us
Symbolerna kan ju också växla tid efter annan, beroende på hur och vad vi arbetar med, utvecklas och läs oss saker och ting om oss själva..
men jag skulle vilja se den symbolen som du har just nu.
U R us
Vad kul! Detta ska jag fundera på! Har några jag använder sådär lite halvhjältat. Dessutom är jag sugen på att byta Avatar så… ;P
# 2
Ska spännande att se vilken symbol du har 
U R us
Ingen som har någon symbol ?
U R us
Jag vet inte riktigt vad du menar, Menar du totemdjur?
Jag har en bild i huvudet. Vet inte om det blir som en symbol direkt men… ;P Har mitt egna lilla djur med iaf. Ska försöka få ner den på papper snart. Fullt upp just nu. :/
# 5
nej, jag menar (ja egentligen om man vill ha ett totemdjur så kan man ju ha det också) men jag menar att om du tänker efter vad som skulle kunna representera dig själv..hur man gör saker, hur man uppför sig, vad man arbetar med ..och hur man vill vara representerad..vad skulle du välja för bild då? Lite som att om man har en produkt som man vill förevisa för andra (nu är ju inte vi produkter) men lite hur jag menar..t.ex jag tycker om katter och fåglar och naturen..då väljer jag en gemennsam bild för detta.
och så om jag tänker efter vad jag gör just nu.jag söker efter något ..då samlar man dessa intryck i en bild..svårt att förklara..men jag är nyfiken på vilka bilder /symboler ni får fram av er själva.
U R us
Det där är omöjligt för mig att svara på. Jag vill gärna ha ett brett register på det jag målar. Det kan ju variera från natur-stilleben-människor-djur-fantasy, men jag kan inte se att jag representerar mig själv som person i mina målningar. Kanske jag gör det men då är det helt omedvetet. Jag vill förmedla det vackra i livet och detta kan ju vara en massa saker.
………. det skulle i så fall vara Månen.
För det är ju jag, kräfta som jag är. Lugn som en stilla ebb i ena stunden och upprörd som en stormflod i andra….. Månen har ju också figurerat mycket i mina målningar. Moon-Lady, Mångudinnan, Islamic Woman som jag direkt kan komma på.
Och så heter jag ju Ladymoon i min epostadress……..

Gilla..jag fick en månbild i tanken ..en vacker måne och en kvinna i röd glittrande lång klänning med lite slöjor …hon ska liksom vandra ner från månen på en osynlig väg….
jag vet inte om jag klarar av att måla den, för jag har svårt att få männiksor att bli bra och naturliga 
U R us
# 10 - Men försök! Det kan ju inte bli mer än misslyckat och då kan du ju alltid måla över
Man måste prova när man fått en idé.

ska testa 
U R us
Det låter ju väldigt vackert!
Min symbol mot andra och mig själv är Aum. Återkommande i mina målningar och andra saker
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
# 14
så vackra 
U R us
# 14 - Snacka om symboler!
Mycket vackra målningar 
Tack :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Mycket intressant tråd Choklad….detta med hur man representerar sig själv, kan ju oxå vara lite på hur andra upplever dig…
Skall här ge ett exempel på hur man kan gå tillväga om man inte riktigt vet….var med om detta själv när jag gick på en kurs för arbetslösa…
Vi satt runt ett bord allihopa i gruppen….så fick vi ett varsitt vitt A4 ark, på den skulle vi skriva vårat namn längst upp….
Sen reste vi på oss och gick ett steg till vänster, och hamna på grannens plats…där skulle vi med bara ett ord eller rita en symbol på hur man upplevde denna person som stod skrivet på arken…och vi fick inte använda samma symbol eller ord som någon annan hade skrivit före…
Så fortsatte vi runt bordet tills vi kom fram till våran egen plats igen…och då kunde man se vad andra upplevde dig själv….mycket kul var det…
Vad jag fick, var faktiskt i genomslag ett stort leende…alla upplevde mig som livlig o glad…
Men som jag själv upplever som mitt "JAG" är ju oxå flera saker…hundar, motorcykeln och så allt som rör naturen…och in i mitt innersta finns en väldigt sorgsen människa….så nog kommer det upp många motiv till en bild…
Foto på min älskade motorcykel, som nu är ett minne blott…kan ju inte längre köra p g a hälsoskäl…
Vad synd att du inte kan köra din motorcykel Eija.
Intressant att se hur andra ser på en…alla har vi nog en liten clown i oss, som ler men gråter inuti ibland.
Jag älskar clowner, en del hatar dem medan andra är livrädda för dem.

U R us
# 19 - Jag hatar clowner. Får ryskänsla! Vill inte se dem.