Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettakvarellmåleri
Läst 5279 ggr
dragonstar
0

hur gör man hår?

Okej jag har börjat skissa lite med blyerts igen. Och älskar att göra ansikten samt djur.
Ett av alla minas handekapp är hår. Jag kan inte göra det bra. HUr sissar man hår bra. AHr förösökt med olika tjocklekar och att sudda samt måla ovanpå varnanant men får inte fram den där äkthetskännslan.

Några tipps?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Choklad
0

Jag brukar dra linjer i den riktning som jag vill ha håret, sedan fyller jag i med streck ..efter det brukar jag smeta ut så allt blir suddigt. Jag använder fingret, men det är visst inte så bra att göra det, kanske bäst att använda en bomullstuss eller liknande. och sedan tar jag ett suddi och suddar fram de glansiga områdena, och sedan tecknar jag fler hårtstrån på de områden som jag vill ha mörkare, respektive ljusare..

så det blir lite som lager på lager av hårstråna..

U R us

dragonstar
0

Jag får jobba vidare och se om jag kan få till det. Men jag gör ungefär som du. Jag använder fingret eller en stomph(stavnignen är nog galen).

[GunillaR]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag hittade en bra video :-)

[GunillaR]
0

Om man inte vill hålla på att skära upp radergummit men ändå ha ett smalt arbetsverktyg, så finns det "raderpennor" där man har ett långt smalt gummi som man trycker fram efterhand. De kostar inte så mycket hos konsnärsmateralhandlaren. Sedan finns det separata radergummi att köpa och fylla på. Mycket praktiskt om man vill ha smala och rena highlights.

Choklad
0

Skickligt Tungan ute

U R us

dragonstar
0

Den var jättebra. Det är så jag gör men jag behöver lägga ner mer tid och mer lager i mitt arbete!
Helt klart komrm jag öva detta nu =)

[GunillaR]
0

# 6  - Ja det är bara att sätta igång Flört

Choklad
0

Jag har en sorts klämma med träskaft, vet ej vad det heter..jag brukar skära suddgummi i den form jag vill ha det och sätter det i den "klämman", sedan kan jag lättare sudda

Ja de är jättebra dessa suddin som du skriver om Gilla, jag har ett sådant.

De är lätta att hantera.

Man kan ju vässa dem så de blir spetsiga.

U R us

[Malinkonst]
0

#3  underbart

Vilken supper film helt otrolig. dags att öva nu kanske. såg att det finns många filmer som är super bra. ska kolla imorgon