Atleje/hobbyrum?
(jag är ny här heter Emma är 22 och ahr gått bild och formdesign som gymnasieinrikting)
Jag ska flytta nästa hälg och får då äntlinge mitt efterläntade hobbyrum..
Det ska då stå redo för alal mina pysselider, Sömnad,Stickning,tovning,Akrylmålning, smycketillväkning. lera.. ja allt.
Hur ser era rum ut? Försöker hitta smarta lösnignar och insperation.
Jag har tyvärr inte någon plats för ett hobbyrum eftersom jag bor i en 2-a i ett hyreshus. Så mitt kök är min atelje och min systuga. Jag har ett generöst och trivsamt kök.
Men om jag skulle inreda ett hobbyrumm så skulle jag börja med hyllor. Kanske klä en vägg med IKEA-billy eller något liknande. Förvaringsplatser och möjligheter att lägga undan det som man inte arbetar med är viktigt.
Ett bra bastant arbetsbord är väl nummer två.
Ljusa väggar och inga gardiner för fönsterna så att ljuset kan komma in så mycket som möjligt.
Har du någon planlösning på rummet?
Ja det är ett jättepytte litet rum. Ska se om jag har planlösnignen på datorn =)
Har tänkt att klämam in min symasin min laptop sambons stora dator och så ett stora akvarium med. Det finsn 2 väggfasta garderåber och har använts som barnrum men det är i minsta laget då. Tnaken är att ena långväggen komerm bli fylld med skrivbordsyta och så några hylloer och lådhytshar elerl någtot i den stilen. Vet inte exsakt.
Men ska leta fram planlösnignen =)
Jag har ingenstans utom köket då, som inte är så väldigt stort i matavdelningen ..men däremot har jag en jättestor garderob som jag planerar att inreda tll bl a förvaring för mina målar och pysselgrejer.
I sommar tänkte jag vara på balkongen och måla, har en inglasad balkong (liten) men där kan jag ha hyllor med staffli osv.
Du kanske kan skaffa ett hörnskrivbord med hyllor på? det finns ganska mycket plats i sådana…
har haft ett sådant själv. 
U R us

Önskar att man skulle ha ett eget rum för sina kreativa saker, men tyvärr får jag nog fortfarande trängas om saligheten på köksbordet och sen snällt plocka undan allt när jag e klar för dagen!
# 5 - Precis som här