Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettoljemåleri
Läst 5031 ggr
JoyBysen
0

Kända konstnärer ?

Hej!

Fick reda på idag att jag tydligen ska veta namnet på en känd konstnär som jag ska "jobba med" hela denna terminen på bildlektionerna i skolan.

Fick lite smått panik, skulle ju gärna viljat lägga tid på att hitta någon som verkligen passar mig, men det hinner jag ju inte nu.

Så är det någon vänlig själ som skulle kunna tipsa om några bra, ganska kända konstnärer, alltså din favorit eller så, så skulle jag vara väldigt tacksam!

[GunillaR]
0

Detta beror ju helt på vad du har för personlig smak, vilken inriktning som skulle intressera dig mest. Kanske du ska börja där och sedan söka upp en konstnär.

JoyBysen
0

Det var så jag hade tänkt göra, men det finns inte tid för det nu eftersom jag fick reda på uppgiften idag, och senaste dagen att säga vem min konstnär blir är imorgon..

Funderar på att välja Leonid Afremov, men vet inte om han är "tillräckligt känd", han har ju målat mycket vackert iaf..

[GunillaR]
0

Ja det var ju inte mycket till betänketid.

Har du någon länk till denna konstnär? Jag blev lite nyfiken Flört

JoyBysen
0

http://www.afremov.com/

Här är hans hemsida Glad

[GunillaR]
0

Du har gjort ett bra val :-) Vilka underbara och sprakande färger han använder sig i målningarna. Han liksom leker med ljuset.

Jag hoppas att vi får se dina arbeten här på sajten. Glad

Lycka till!