Window, akryl på duk 50x70
Äntli tillbaka som lite aktivare här på sajten efter frånvaro! Hej igen på er! 
Jag bestämde mig igår att öva lite med spatel och stod hela natten framför staffliet. Ville måla vilt och ohämmat och detta blev resultatet.
"Window", akryl på duk 50x70cm.
Berätta gärna vad ni tänker, känner upplever av denna bild. För mig var den semi "terapeutisk" och fokuset låg inte i teknik utan känslan. Håller på att öva med spatel och expressionism, och hur kan man annat öva än med att göra
. Säg gärna vad ni tycker kunde ha förbättrats enlitg er persoliga smak ocåklart vad ni tycker är bra och varrör!
Ni får gärna ge tips på spatel/ expressionistisk teknik om ni vill också!
Vad jag upplever är tre delar av motivet. Den främre delen med tre gestalter som ligger i ett mörkare parti. Den mittersta har ett mycket känslosamt uttryck.
Det mittersta partiet är i ljus och jag liknar det vid åskådare eller publik.
Den bakre delen upplever jag som strålkastare och olika ljussättningar.
Jag är ingen expressionist även om jag en vacker dag säker kommer att prova och se vad som händer. Spatel och kniv använder jag i alla mina målningar mer eller mindre.
Men blickfånget hamnar ändå på figuren på första raden, den liksom drar till sig blicken.
Jag gillar färgerna och intensiteten i målningen! Sen om jag tolkat den helt uppåt väggarna - so what 
Riktigt riktigt spännande målning! Inte ett penseldrag ska ändras enligt min mening:) Det är för mig en tavla som kan säga så otroligt mycket och jag tycker att färgkombinationerna är kanon. Det är som att det lyser från den…mkt tack vare det vita.
:D
Välkommen tillbaka förresten - glömde jag att säga 

Tack Gilla!
Inget är rätt elelr fel, det intressanta är ju att höra HUR olika alla tolkar samma bild! Det kan ge insikt och nya infallsvinklar åt en själv 
Jag tycker mycket om din tolkning, för på scenen med strålkastare i ögonen står jag ju nu som då… och JA, det är mycket känsla laddat in idet där ljuset i mittpartiet. Tusen tack för din fina tolkning, nu skall jag gå och grubbla lite på den… fÖr mig är förresten också kvinnan i mitten i "fokus".
eleri-still-twinkle TACK! Det var en kommentar jag borde sätta i guldram! 
Jag förvånades övera tt jag hade så stark dragning till att lägga in det röda där, men det visade ju sig vara ytterst bra val!
Det vita var bara måstapå! Ljus, och ljus och mer ljus! Tack, eleri!
som en diskussion …en viktig sådan…mångas viljor som ska samarbeta till en enhet…tycker om ljuset
U R us

Åh vad fin tolkning Choklad.. .den skall jag grunna på! För den kan definitivt ha något i sig…
Tack för "ljusberömmet" 
Har just varit sjuk igen snart en vecka.. .tar det aldrig slut 

Jag gillar din målning jättemycket. Fick själv lust att måla nu, var ett tag sedan sist.

Härligt! Måla på bara!!! Blir jätteglad av att höra det, för mig så är det en av orsakerna att måla, kommunikation